بیمه شده اصلی تامین اجتماعی بودن با تحت پوشش سازمان قرار داشتن تفاوت دارد

0 15

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با تشریح طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی ، یکی از ویژگیهای بارز آنرا قرار گرفتن در زمره بیمه شدگان اصلی و برخورداری از دامنه تعهدات بلندمدت سازمان برشمرد .

عصر کاسپین/ محمد هرمزی معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی توسط این سازمان از آبان ماه امسال در واقع بستر و فرصتی برای اشاعه فرهنگ بیمه ای در بین خانواده ها و بهره مند شدن افراد بالای ۱۸ سال و همچنین لایه های مختلف اجتماعی در حرف و مشاغل مختلف است افزود : یکی از مباحثی که سبب غفلت و عدم توجه افراد جامعه از بیمه پردازی میگردد مفهوم تحت پوشش بودن سازمان است . 

وی با بیان اینکه در مصادیق تامین اجتماعی ، هنگامی که به طور مثال برای یک مرد به عنوان سرپرست خانواده با اشتغال در یک مجموعه بیمه پردازی صورت مینماید همسر و فرزندان او نیز تحت پوشش قرار میگیرند یعنی در زمره افراد تبعی و تحت تکفل بیمه شده اصلی ، امکان استفاده از پوشش های درمانی برایشان میسر است . 

همچنین زمانی که سرپرست یک خانواده با انعقاد بیمه اختیاری و یا مشاغل آزاد ، با انتخاب پوشش درمان و پرداخت سرانه مربوطه این امکان را برای خود و خانواده اش فراهم نماید تنها خودش بیمه شده اصلی محسوب شده و تعهدات مربوطه را دریافت میکند و سایرین در زمره افراد تبعی فقط از خدمات درمانی سازمان بهره مند خواهند شد . 

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه وقتی از توسعه و گسترش پوشش های بیمه ای به عنوان یک ماموریت و هدف سازمان یاد میکنیم ، منظور فراهم نمودن شرایط مناسب برای برخورداری پوشش های تعهداتی کامل برای شهروندان است که مطابق قانون ، تنها برای بیمه شده اصلی که بیمه پردازی و ایجاد سابقه برای او صورت میگیرد میسر خواهد بود . 

محمد هرمزی با تشریح این مطلب که شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که بین بیمه شدن ( بیمه پردازی و ایجاد سابقه فردی ) با تحت پوشش قرار داشتن تفاوت وجود دارد و طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی فرصتی مناسب برای این تغییر و تبدیل وضعیت است . 

وی در ادامه افزود : بیمه زنان خانه دار و مشاغل آزاد برای تمام فرزندان بالای ۱۸ سال و همسران یکی از بخشهای این طرح است یعنی پسر و دختر یک خانواده به جای اینکه سالهای متمادی فقط تحت پوشش درمان به واسطه بیمه پردازی پدر یا مادر باشند ، خود راساً بیمه پرداز اصلی بوده و با ایجاد سابقه در عنفوان سنین جوانی ، در بهترین سالهای میانسالی از تعهداتی همچون بازنشستگی بهره مند شوند و یا زن خانواده به صورت جداگانه بیمه شده و در سالهای پیری بتواند در کنار شوهرش در قالبی مستقل بازنشستگی دریافت نماید .  

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان ، غیرحضوری بودن و عدم نیاز به مراجعه را از دیگر ویژگی های طرح مذکور دانسته و اظهار داشت : علاقمندان میتوانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و انعقاد قرارداد از این شرایط بهره مند گردند . 

محمد هرمزی یاد آور شد زنان خانه دار ( با حداکثر ۵۰ سال سن ) ، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و کسبه و بازاریان و دانشجویان از دیگر اقشار جامعه هدف در این طرح هستند . 

شایان ذکر است تامین اجتماعی گیلان در حال حاضر ۴۵۰ هزار بیمه شده و ۱۵۰ هزار مستمری بگیر اصلی دارد ولی با احتساب افراد تبعی آنها ، حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده است . 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + دو =