شمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان افزایش یافت

0 19

۱۶۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که این تعداد نسبت به روز گذشته افزایش دارد.

عصر کاسپین/ طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در شبانه‌روز گذشته ۶۳ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که البته تعداد بستری‌شدگان جدید نسبت به روز گذشته افزایش دارد.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر ۱۶۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و لازم به ذکر است که این میزان در روز گذشته ۱۵۴ بود و این افزایش‌ها هشداری برای لزوم توجه بیشتر به پروتکل‌های بهداشتی است.

به دنبال رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و همچنین شتاب‌گیری واکسیناسیون و پوشش‌دهی بالای آن در استان گیلان در حال حاضر تمام ۱۷ شهرستان استان گیلان در رنگ‌بندی آبی کرونایی قرار دارد که البته این موضوع نباید زمینه عادی‌انگاری را فراهم سازد.

با توجه به اهمیت انجام واکسیناسیون به عنوان مهم‌ترین راه پیشگیری از چرخش کرونا در سطح جامعه گیلان در این حوزه از استان‌های دیگر پیشی گرفته و همچنان دارای رتبه نخست واکسیناسیون در گروه‌های هدف است.

گیلان در واکسیناسیون دز نخست و دوم و همچنین واکسیناسیون دانش‌آموزان در سطح کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد و اکنون واکسیناسیون دز سوم گروه‌های هدف نیز با سرعت خوبی در حال انجام است و بیش از ۵۲۷ هزار نفر دز سوم را تزریق کردند.

به دنبال پوشش‌دهی بالای میزان واکسیناسیون در استان گیلان تعداد مراکز واکسیناسیون نیز در استان افزایش یافت تا تجمعات و شیوع ویروس در این تجمعات به حداقل برسد به طوری که اکنون ۴۷۰ مرکز واکسیناسیون در سطح استان و ۲۲۰ مرکز در رشت فعال هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 5 =