فاجعه؛ توصیف نائب رییس شورا از میانگین یکساله عمر شهرداران رشت

0 20

نائب رییس شورای اسلامی شهر رشت گفت: میانگین عمر فعالیت مدیریتی شهرداران رشت طی ۲۰ سال اخیر (پنج دوره گذشته شورا و هم اکنون شورای ششم) کمتر از یک سال بود که این مسئله را فاجعه مدیریتی در بدنه شهرداری رشت می‌دانم.

عصر کاسپین/ مجید عزیزی مبنی بر چرایی طرح سوال از شهردار رشت طی ۲ بار کمتر از ۲ ماه اظهار داشت: متاسفانه طرح سوالات از شهردار فنی نیست و موضوعات حاشیه‌ای منجر به این رفتارها شده‌است.

وی نسبت به تغییرات پی در پی و سریع شهرداران انتقاد کرد و ان را غیر اصولی دانست و افزود: اجرای پروژه‌های بزرگ نیازمند مدیریت باثبات است. مدیر باید فرصت ریل‌گذاری برای توسعه شهر را داشته باشد و زمینه اجرای خیلی از پروژه‌ها فراهم شود.

هدر رفت سرمایه شهر در جابه جایی‌های سست

نایب رییس شورای اسلامی رشت جابجایی متعدد مدیریت شهری را مانع توسعه شهر دانست و گفت: این جابجایی‌ها و بی‌ثباتی‌ها در مدیریت شهری موجب می‌شود که بسیاری از پروژه ها نیمه کاره رها شود، هدر رفت منابع مالی را به همراه داشته و توان مدیریت را نیز سست می‌کند.

وی اظهار داشت: این رویکردها و رفتارها موجب می‌شود که جایگاه و اقتدار مدیریت را در هر ارگان از جمله شهرداری سست کنیم، زمانی که مدیر اقتدار لازم را برای زیرمجموعه نداشته باشد، معمولا دستگاه ناکارآمد جلوه داده می‌شود.

نایب رییس شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه باید به شهردار این شهر فرصت داده شود، افزود: بعضی از موضوعات در طرح سوال، برای اصلاح، نیازمند گذر زمان است بنابراین باید به شهردار فرصت دهیم.

عزیزی اظهار داشت: اشکالات و ایراداتی که اکنون به امیرحسین علوی شهردار رشت گرفته می‌شود و در قالب سوال مطرح شده ، در زمان شهردار پیشین نیز وجود داشت اما آن زمان در ابتدای فعالیت شورای ششم نسبت به ابقاء شهردار اقدام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + چهارده =