ماموران شهرداری باید حکم ضابط قضایی داشته باشند

0 22

بیست و سومین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون‌ها با دستور

عصر کاسپین/ – رسیدگی به لایحه تملک و بازگشایی مسیر خیابان سعدی به میدان سرگل

– رسیدگی به لایحه افزایش ردیف اعتباری روکش آسفالت منطقه یک شهرداری

– امکان سنجی واگذاری زمین های حاشیه رودخانه های زرجوب و گوهررود جهت احداث تصفیه خانه محلی

برگزار شد.

مهدی نوری هریس، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که اتفاقات خوبی را برای شهر رشت رقم بزنیم، اظهار کرد: باید به هم کمک کنیم که وضعیت عمرانی شهر رشت بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ماموران شهرداری باید حکم ضابط قضایی داشته باشند، افزود: تمامی اقداماتی که توسط شهرداری انجام می شود باید قانونی باشد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه باید جزئیات پروژه لوکال مشخص شده باشد، گفت: باید زمان آغاز و شروع طرح و همچنین میزان بودجه موردنیاز مشخص شده باشد.

  مجید عزیزی، نایب رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه باید مشخص شود چرا بانک جهانی کنار رفته است و چند درصد پروژه تاکنون انجام شده است، اظهار کرد: عواقب پروژه بانک جهانی در نظر گرفته نشده بود.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که این پروژه چند درصد تضمین اجرا دارد، گفت: برای این پروژه‌های آب و فاضلاب کلی هزینه شد اما هیچ نتیجه ای حاصل نشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت افزود: موضوع رودخانه ها موضوع خیلی مهمی است که با سلامت مردم ارتباط دارد.

عزیزی با اشاره به اینکه برای ما قابل قبول نیست که تاکنون برخی از دستگاه‌ها کاری برای وضعیت این دو رودخانه انجام نداده¬اند، بیان کرد: سازمان آب و فاضلاب و آب‌ومنطقه ای و شهرداری باید با هم بنشینند و مشکلات رودخانه ها را حل کنند و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی باید پیگیر این مشکلات باشند.

سید شمس شفیعی، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه چندین نقطه شهر رشت آب‌گیر است، اظهار کرد: شورای ششم بر روی موضوع منابع تاکید دارد و باید این منابع مالی برای پروژه های عمرانی تامین شود.

وی با اشاره به اینکه برای حل این مشکل با نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق کشور دیدار داشتیم، بیان کرد: قرار است که حدود ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان برای حل مشکل پسماند سراوان تصویب شود.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه باید پروژه‌های مهم شهر رشت ردیف ملی داشته باشند، تصریح کرد: پسماند شهر رشت یک معضل ملی است و باید تلاش کنیم که این مشکلات برطرف شود و این پروزه لوکال نیز یک پروژه مهمی است که باید حتما اجرایی شود.
 

شمس شفیعی با تاکید براینکه مشکلات مهم و اساسی شهر رشت باید در سفر رئیس جمهور به گیلان مطرح شود، بیان کرد: این دغدغه ها باید به گوش رئیس جمهور برسد تا یک بودجه ملی برای آن تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت محله های شهر رشت وضعیت خوبی نیست، افزود: وضعیت دو رودخانه داخل شهر رشت واقعا اسفناک است زیرا تمامی فاضلاب های شهرک صنعتی وارد همین رودخانه‌ها میشود و هیچ نظارتی هم صورت نمی گیرد.

رضا عاشری، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه از ۱۰ میلیارد بودجه تبصره سه می توان برخی از پروژه ها از جمله خط انتقال مسکن مهر را به پایان رساند، اظهار کرد: باید شیوه اجرای این پروژه لوکال مشخص شود.

وی با بیان اینکه باید بازه زمانی پروژه مشخص شود، گفت: باید تمامی جزئیات این پروژه مشخص شود که بتوانیم به صورت درست برنامه ریزی کنیم.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه باید میزان بودجه موردنیاز این طرح مطرح شود، افزود: شورای شهر از اینگونه پروژه حمایت می کند اما نباید طرح پراکنده باشد.

حافظ عبدالکریمی، مشاور کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مکان های که قرار بود تصفیه خانه احداث شود بررسی کردیم، اظهار کرد: تصفیه خانه های لوکال مهم‌ترین پروژه ای است که میتواند مشکل فاضلاب شهری را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه جهت بررسی این پروژه تلاش‌های فراوانی شده است، افزود: طرح های مختلفی در این بخش مطرح شده است.

عبدالکریمی با اشاره به اینکه جلسات زیادی برگزار شد، گفت: هر سازمانی از دیدگاه خود به مسئله نگاه می¬کند و این باعث شد که اتاق فکر مشترکی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه رشت خیلی وقت است که ابر پروژه ندارد، تصریح کرد: الان وقتش رسیده که مشکلات رودخانه های رشت یک بار برای همیشه برطرف شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 10 =