۹۰ درصد جرایم سایبری در استان گیلان شناسایی می‌شود

0 12

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: بیش از ۹۰ درصد جرایم سایبری استان گیلان کشف و شناسایی شده است.

عصر کاسپین/ سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر درباره میزان کشف جرایم سایبری در گیلان اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد جرایم سایبری استان کشف شده است که از شایع‌ترین آن می‌توان به کلاهبرداری‌های اینترنتی، هتک حیثیت و موارد دیگر اشاره داشت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان در مورد اقدامات پلیس فتا جهت ایمن‌سازی کودکان نسبت به خطرات فضای مجازی گفت: گوشی هوشمند یکی از متداول‌ترین روش‌های اتصال به اینترنت در کودکان و نوجوانان بوده و وجود اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های مختلف  باعث بروز خطراتی می‌شود. 

وی با بیان اینکه ممکن است در این فضا شاهد وقوع آسیب‌های مختلفی مانند اختلال روحی و روانی، افسردگی، خشم و یا گرفتار شدن در دام هکرها و افشای اطلاعات خصوصی برای کودکان و نوجوانان باشیم افزود: پلیس فتا با هدف برخورد با تهدیدات فضای مجازی اقداماتی را در دستور کار دارد.

نقی‌مهر عنوان داشت: پلیس فتای گیلان با هدف مراقبت از کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی با استفاده از تمام ظرفیت خود همچنین با اجرای سراسری طرح پویش کودکان سایبری با موضوعاتی همچون کودکان و اعتیاد اینترنتی، بازی‌های رایانه‌ای نقض حریم خصوصی پای کار است.

وی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی پلیس فتای گیلان با برگزاری کلاس‌های آنلاین در نرم افزار شاد و حضوری همچنین با انتشار محتوای پیشگیرانه در شبکه‌های اجتماعی سعی در آشنایی والدین و فرزندان  از آسیب‌های فضای مجازی و پیشگیری از آن را دارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان اظهار داشت: لازم به ذکر است که سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  با جدیدترین اخبارها و هشدارهای سایبری برای کودکان و خانواده‌ها آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در هر ساعت از شبانه‌روز است.

نقی‌مهر با اشاره به نحوه حصول اطمینان از معتبر بودن سایت‌‌های فروش محصولات عنوان کرد: به منظور خرید امن باید خرید از سایت‌های دارای نماد الکترونیکی انجام شود چرا که خرید از سایت‌های دارای نماد الکترونیک بهترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی است.

وی با بیان اینکه قانون‌مند کردن، ساماندهی، احراز هویت و تائید صلاحیت از مهم‌ترین مزایای نماد اعتماد الکترونیک است گفت: این نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می‌شود و اکنون سایت‌های دارای نماد را می‌توان از طریق سایت Enamad.ir مشاهده کرد. 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: اغلب سایت‌های کلاهبرداری با عناوینی نظیر خرید شارژهای ارزان قیمت، خرید انواع تلفن همراه، خرید لوازم بهداشتی و موارد دیگر فعالیت می‌کنند که با کلیک برروی نماد اعتماد می‌توان از اعتبار آن مطمئن شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + هجده =