استفاده بهینه از منابع و عزم جهادی برای پیشبرد امور مورد توجه مسئولان باشد

0 12

استاندار گیلان با تأکید به مسئولان برای استفاده بهینه از منابع و عزم جهادی برای پیشبرد امور و تصریح اینکه در امر توسعه، نیازمند مدیریت تحول‌محور هستیم،‌ گفت: بهره‌گیری از دانش نوین ، امکان سنجی برای توسعه صنایع در گیلان و نیز توجه جدی به صنایع دانش بنیان امری مهم است.

عصر کاسپین/ دکتر اسدالله عباسی صبح امروز(یکشنبه) در دیدار مشاور وزیر صمت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه ، به نقش و جایگاه صنعت در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم تلاش هایی که برای توسعه صنعتی در کشور صورت گرفته ، خلاهایی در این بخش وجود دارد که باید در جهت رفع آن تلاشی مضاعف صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت صنعت در گیلان و محدودیت ها و محرومیت های موجود افزود: با وجود مواهب طبیعی ارزشمند در استان و ظرفیت بالای آن در بخش های دیگر از جمله گردشگری ، توسعه صنعتی گیلان مغفول مانده است.

دکتر عباسی خاطرنشان کرد : با توجه به کمبود زمین در گیلان ،لازم است استفاده بهینه از منابع و عزم جهادی برای پیشبرد امور مورد توجه مسئولان و فعالان حوزه صنعت قرار گیرد.

وی زمین های کشاورزی گیلان را بسیار باارزش خواند و افزود: تغییر کاربری این اراضی و تبدیل آن به ویلا، موجب شده تا صنعت کشاورزی نیز دچار خسران شود این در حالیست که با توسعه گردشگری و تبدیل منازل روستایی به اقامتگاه های بومگردی ، می‌توان علاوه بر صیانت از بافت روستایی ، توسعه اقتصاد روستا محور را نیز رقم زد.

دکتر عباسی بهره گیری از دانش نوین ، امکان سنجی برای توسعه صنایع در گیلان و نیز توجه جدی به صنایع دانش بنیان را امری مهم دانست و با اشاره به واحدهای راکد و نیمه فعال استان ، بر ضرورت واگذاری این بنگاه های اقتصادی به افراد دارای صلاحیت جهت بازگرداندن آنها به چرخه تولید تاکید کرد.

وی همچنین اهمیت شهرک های صنعتی در امر تولید و توسعه اقتصادی را بالا خواند و با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی در این حوزه ، تلاش برای خروج واحدهای تولیدی از رکود را حیاتی ذکر کرد.

استاندار گیلان حمایت از سرمایه گذار را امری مهم در مسیر اعتلای صنعت دانست و افزود: در امر توسعه ، نیازمند مدیریت تحول محور هستیم.

دکتر عباسی با اشاره به محدودیت منابع در استان و ضرورت بهره مندی هوشمندانه از داشته ها ، از مدیرکل جدید صمت گیلان خواست تا برنامه تحولی خود را مطابق با سیاست های دولت و برنامه ریزی های کلان استانی در امر توسعه ، تدوین و اجرا کند.

وی با تقدیر از تلاش های رئیس سابق سازمان صمت گیلان ، مسئولیت را امانتی نزد افراد دانست که در آن جایگاه باید دقت و تمرکز بالایی برای خدمت صادقانه به مردم صورت گیرد. 

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین شکوفایی اقتصاد صنعتی را انتظار خود از مدیرکل جدید صمت استان ذکر و اضافه کرد: در این مسیر باید علاوه بر مدیریت منابع ، از ظرفیت افراد متخصص و نیروهای جوان بهره مند شد و از اجرای اقدامات غیرکارشناسانه پرهیز کرد.

دکتر شهاب جنابی مشاور وزیر صمت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی های صنعتی گیلان اظهار کرد: هم اکنون افزون بر یکصد پروژه در حوزه صمت در کشور تعریف شده که بخش قابل توجهی از آن در بخش زیرساخت است.

وی اجرای این پروژه ها را نیازمند تعامل بین بخشی و تدابیر ویژه استانداران دانست و افزود: طرح آمایش سرزمین صنعتی ، معدنی و تجاری نهایی شده که احیای صنایع و معادن راکد و نیمه فعال و همچنین توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی در آن لحاظ شده است.

در  خاتمه این دیدار؛ با قدردانی از رئیس پیشین سازمان صمت استان و مدیرعامل سابق شرکت شهرک های صنعتی گیلان؛ به ترتیب تیمور پورحیدری به‌عنوان مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت گیلان و مهدی محبوبی به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان معرفی شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + بیست =