ایجاد دبیرخانه ستاد توسعه مبادلات تجاری گیلان با سوریه در منطقه آزاد انزلی

0 14

جمعی از فعالان اقتصادی، صادرکنندگان برتر استان و اعضای اتاق بازرگانی در نشست صمیمی به همراه مهندس کیهان هاشم نیا با مهندس اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار و پیرامون افزایش سهم مبادلات تجاری گیلان با محوریت کشور سوریه تبادل نظر کردند.

عصر کاسپین/ مهندس اکبری مقدم در نشست تخصصی با اشاره به یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گیلان خاطرنشان کرد: کشور ایران ضمن ایجاد امنیت در سوریه در حوزه اقتصادی نیز می تواند نقش به سزایی داشته باشد که منجر به توسعه اقتصادی ایران در زمینه های مختلف از جمله صادرات و واردات ، ارائه خدمات مهندسی و ایجاد واحدهای تولیدی محصولات ایرانی خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت فعالان اقتصادی گیلان نیاز است ابتدا ظرفیت های تجاری کشور سوریه به طور کامل احصا شود و بر اساس نیازمندی ها، تولیدات گیلان جذب و از طریق شرکت و پایانه‌های مشخص شده به کشور سوریه صادر شود.

در ادامه این نشست مهندس کیهان هاشم نیا به نمایندگی از فعالان اقتصادی بیان کرد : هدف از برگزاری این نشست ایجاد یک ستاد واحد متشکل از سرمایه گذاران داخلی به منظور انجام پروژه های مختلف عمرانی، صنعتی و مراودات تجاری با بهره گیری از ظرفیت استان گیلان است.

وی در ادامه افزود : دبیرخانه این ستاد فعالیت های اقتصادی به منظور نیازسنجی و بررسی قوانین تجاری سازمان منطقه آزاد انزلی خواهد بود و تا پایان سال جاری ظرفیت های استان و نیازسنجی بازار سوریه انجام خواهد شد.

گفتنی است در این نشست روسا و اعضای هیات مدیره تشکل های بخش های خصوصی استان از جمله اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن ، کانون کارفرمایی استان گیلان، خانه صنعت ، معدن و تجارت و تعدادی از پیمانکاران و واحدهای تولیدی صادراتی نمونه استان گیلان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 20 =