تقویت ارتباط دانشگاه و پارک علم و فناوری اولویت وزارت علوم است

0 10

معاون وزیر علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه آماده تسهیل در راه اندازی پهنه های فناور و نوآور بخش کشاورزی هستیم، گفت: تقویت ارتباط دانشگاه و پارک علم و فناوری اولویت این وزارتخانه است.

عصر کاسپین/ علی خیرالدین ظهر سه شنبه در نشست توسعه کشاورزی دانش بنیان که در سالن اجتماعات دانشکده معماری دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور در استان حضور یافته ایم.

وی با اشاره به اینکه در وزارت علوم و تحقیقات آمادگی داریم پهنه فناوری و نوآوری کشاورزی را تسهیل کنیم، افزود: بهره گیری از فناوری‌های روز در حوزه کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

معاون وزیر علوم و تحقیقات در ادامه با بیان اینکه باید زنجیره استارتاپی برای تولیدات داخلی راه اندازی شود، گفت: پارک علم و فناوری یکی از مراکز مهم در بهره گیری از فناوری‌ها است.

وی با اشاره به سابقه ۲۰ ساله فعالیت پارک علم و فناوری استان گیلان، اضافه کرد: در حوزه کشاورزی ۶۳ واحد فناور مشغول به فعالیت هستند.

خیرالدین به تعداد اندک شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه کشاورزی اشاره و تصریح کرد: یک پهنه و ناحیه نوآور کشاورزی در استان گیلان راه اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵۴ شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعالیت دارند که کارهای بسیار خوبی در حوزه کشاورزی انجام می‌دهند.

وی یاد آور شد: بر اساس انعقاد تفاهم نامه، پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی در کل کشور ایجاد و این پردیس با مدیریت مشترک جهاد کشاورزی و پارک‌های علم و فناوری استانی با دانشگاهی اداره می‌شوند.

خیرالدین تصریح کرد: مهمترین اولویت در معاونت فناوری وزارت علوم و تحقیقات، ارتباط و تعامل قوی بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − 3 =