توسعه اقتصاد کشاورزی نیازمند مدیریت منابع آبی/به مدیریت رودخانه‌ها نقد داریم

0 7

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه برای توسعه زیرکشت کشاورزی نیازمند منابع آبی هستیم که ما این موضوع را از متولیان امر مطالبه کرده و می‌کنیم، گفت: به نوع نگاه به مدیریت رودخانه‌های استان گیلان نقد وارد است که باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.

عصر کاسپین/ سیدعلی آقازاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن ایثار شاهد با تاکید بر لزوم توجه به گردشگری در استان گیلان و مطالبه از مسؤولین توسط اصحاب رسانه اظهار کرد: برخی مسؤولین درک علمی درستی از اکوسیستم و محیط زیست ندارند لذا باید مطالبه صحیح صورت بگیرد تا مشکلات برطرف شود. 

وی با اشاره به کریدور شمال و جنوب و اقتصاد دریا در گیلان که در خصوص راه آهن قراردادهایی بسته شده تا این شاهراه به نتیجه برسد، گفت: در گذشته هزینه ساخت کارخانه کمپوست مشخص شده بود اما به نتیجه نرسید و دنبال چرایی هستیم البته الحمدلله با پیگیری‌های لازم این موضوع در دست اقدام است. 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای توسعه زیرکشت کشاورزی نیازمند منابع آبی هستیم که ما این موضوع را از متولیان امر مطالبه کرده و مطالبه می‌کنیم، افزود: به نوع نگاه به مدیریت رودخانه‌های استان گیلان نقد وارد است که باید به این موضوع چاره اندیشی شود و ما برای رفع این مشکل پیگیر بوده و از طرفی بحث آزادسازی اطراف رودخانه‌ها نیز در دستور کار است. 

آقازاده با اشاره به توسعه روستایی در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان، اقتصاد، فرهنگی تصریح کرد: برخی طرح‌ها مانند طرح هادی ممکن است داری نیت خوبی برای توسعه روستایی بوده باشد اما در اجرا و طراحی موقعیت استان در نظر گرفته نشد و موانع زیادی را برای روستاییان ما ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با تغییر کاربری‌های نامعقول مخالفم چرا که انگار مخالفت‌ها فقط برای جوان روستایی بومی اجرا می‌شود نه افرادی غیر بومی بیان کرد: نباید اجازه ساخت به یک جوان بومی برای شروع زندگی را از او بگیریم و شرایط را برای غیربومی‌ها فراهم کنیم. 

وی با بیان اینکه خلاف‌سازی‌ها منجر به حاشیه نشینی ناموزون شده و خدمات شهری ناکافی مردم آن مناطق دچار مشکلات فراوان شده اند، گفت: شهر مخروبه‌ای به لحاظ مختلف از جمله عمران و اقتصاد داریم و خواهان ثبات مدیریت شهری هستیم چرا که مردم ما دیگر شاهد تغییرات سریع مدیریت نباشد. 

آقازاده با بیان اینکه سعی و دغدغه استان بر انتخاب مدیران بومی بوده و توقع ما در انتصابات و اجرا تفاوت با گذشته بوده و انتظار داریم تا مردم تغییر را حس کنند، تصریح کرد: در خصوص کارخانه‌های مثل رشت الکتریک باید بگوییم که ما از گرگی مراکز را نگرفتیم که به گرگ دیگری بدهیم کارخانجات گیلان نیازمند توجه ویژه هست که مسؤولین قضایی و متولیان امر آن را احیا و دوباره واگذاری به نااهلان اقتصادی صورت نگیرد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =