جوانی جمعیت و اجرای طرح انطباق، دو رویکرد مهم وزارت بهداشت

0 15

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان صبح امروز در دیدار با مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشت،  شاخص‌های رشد در یک جامعه را سلامت و نشاط دانست و اظهار کرد: در کنار سلامت، نشاط نیز باید در جامعه حفظ شود که لازمه آن نظم، ارتباط با قرآن و مفاهیم معرفتی است.

 

عصر کاسپین/ کار فرهنگی همه‌جانبه لازمه تحقق قانون جوانی جمعیت

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، سیاست جمعیتی را یکی از چالش‌ها دانست و گفت: همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌ها باید کار فرهنگی را در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت و خانواده در پیش بگیرند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین بر ضرورت اجرای طرح انطباق تأکید کرد و افزود: در دوره کنونی، گسترش خدمات سلامت حوزه زنان در بخش‌های بهداشت و درمان باید  توسط بانوان در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تصریح بر اینکه احکام و عقاید اسلامی مبتنی بر فطرت انسانی بنا نهاده شده، افزود: طرح انطباق صرفاً خواسته اسلام برای کشورهای مسلمان نیست بلکه در کشورهای توسعه‌یافته و غربی نیز زنان فطرتاً خواستار دریافت خدمات سلامت خود توسط بانوان هستند و این نوع خدمات را به پزشکان مرد ترجیح می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر فراهم آوردن بستر جهت رشد و تعالی انسان‌ها، گفت: در تلاشی هستیم در شورای فرهنگ عمومی، بستر را برای صالح شدن انسان‌ها و جامعه مهیا کنیم.

 

جوانی جمعیت و طرح انطباق دو رویکرد مهم وزارت بهداشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بصیری، مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار با اشاره به گستردگی خدمات سلامت، اظهار کرد: وزارت بهداشت، سن و سال نمی‌شناسد و دشمن نیز  تلاش می‌کند تا به مردم در این عرصه صدماتی را وارد کند.

وی با اشاره به روحیه باورمدارانه دکتر عین اللهی-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: توجه به جوانی جمعیت و خانواده و همچنین اجرای قانون انطباق، دو رویکرد مهم و محوری مقام عالی وزارت بهداشت در دوره کنونی است.

 

نقش پررنگ رسانه‌های بیگانه درجهت کنترل جمعیت ایران

مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با اذعان به اینکه جمعیت کشور در صورت صیانت نشدن، به پایین‌ترین میزان خود در آینده می‌رسد، گفت: در حال حاضر رسانه های معاند، در تقابل با جمعیت کشور فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام بصیری با اشاره به تقدیم خیل عظیمی از شهدا در راستای احیای ارزش‌های اسلامی و انقلابی، بیان کرد: قانون انطباق در راستای استمرار ارزش‌های الهی و انسانی است و برای اجرا نیازمند حمایت‌های همه‌جانبه است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای هر قانونی باید با موازین شرعی منسجم و هماهنگ باشد، گفت: در حفظ حیثیت مسلمانان و تکریم فطرت انسانی باید قانون جمعیت و طرح انطباق در کشور به‌ویژه در حوزه درمان اجرایی شود و وزارت بهداشت نیز بر اجرای آن  تاکید دارد.

جوانی جمعیت و خانواده و موضوع انطباق دو نکته بسیار مهم در حوزه سلامت هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  نیز در این دیدار با تقدیر از حضور و رصد میدانی آیت‌الله فلاحتی در حوزه سلامت، اظهار کرد: جوانی جمعیت و خانواده و موضوع انطباق، دو نکته بسیار مهم در حوزه سلامت هستند و باید به‌درستی تبیین و اجرا شوند.

وی با اشاره به‌فرمان جهاد تبیین امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، افزود: جهاد تبیین نباید در حد هشتگ و برگزاری جلسات، محدود شود بلکه باید همان‌گونه که امام راحل(ره) فرمان جهاد در دوران دفاع مقدس داد و همه وارد میدان شدند، در جهاد تبیین نیز همه گوش‌به‌فرمان رهبری معظم انقلاب باشند و  بصورت عملیاتی اجرا  کنند.

 

گیلان سالمند و نرخ باروری پایینی دارد

دکتر فردین مهرابیان- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این دیدار با اشاره به پایین بودن نرخ باروری و جمعیت سالمندی قابل‌ملاحظه در استان اشاره داشت و بر مشارکت همگانی در تحقق قانون جوانی جمعیت و خانواده تأکید کرد.

وی دریافت خدمات در بهداشت را اجباری دانست و گفت: همه باید در رشد شاخصه‌های نظام سلامت مشارکت فعالانه داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به بهبود امید زندگی و همچنین کاهش مرگ‌ومیر به‌ویژه در کودکان در استان در مقایسه با سال‌های ابتدایی انقلاب اشاره کرد و آن را ثمره تلاش‌های مستمر و بی‌وقفه دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =