ساماندهی وضعیت پیاده راه – اجرای برنامه های فرهنگی

0 14

مدیر منطقه دو شهرداری رشت در ارائه گزارش عملکرد صد روزه، مجموعه فعالیتهای این منطقه را در حوزه های خدمات شهری، فنی و شهرسازی، عمران و بودجه تشریح کرد.

 

عصر کاسپین/ یوسف یزدانی، خدمات شهری هر منطقه را پیشانی آن منطقه عنوان و اظهار کرد: روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن از معابر و محلات این منطقه تحت جمع آوری پسماندهای شهری و رفت و روب قرار می گیرد.

 

یزدانی ادامه داد: هرس درختان خطر آفرین، نظافت، پاکسازی و بهسازی آبنماها، کاشت گلهای فصلی در میادین و بلوارهای منطقه همچون میدان صیقلان، دفاع مقدس، فرهنگ، پاسداران و … همچنین ترمیم کفپوشهای پیاده روها، رنگ آمیزی جداول و تعویض منهولها از دیگر اقدامات خدمات شهری در این منطقه محسوب میشود.

 

مدیر منطقه دو شهرداری رشت از جانمایی و نصب ۵۰ مخزن جدید زباله در معابر و محلات کم برخوردار خبر داد و گفت: در صد روز گذشته این منطقه اقدام به نصب ۵۰ مخزن جدید کرده است.

 

شهردار منطقه دو شهرداری رشت از اجرای عملیات لایروبی مکانیزه شبکه فاضلاب سنتی شهر رشت و همچنین شبکه آبهای سطحی این منطقه خبر داد و گفت: عملیات پاکسازی این شبکه ها در یکهزار و ۶۰۰ متر مکعب ودر خیابانهای امام، حاجی اباد، سعدی و … انجام شده است.

 

این مقام مسئول شهری در ادامه به اقدامات عمرانی این منطقه اشاره کرد و گفت: عملیات ترمیم و لگه گیری آسفالت معابر اصلی و فرعی محله های منطقه دو در دستور کار معاونت عمرانی این منطقه می باشد که این اقدام بصورت هفته ای در چند مرحله در حال انجام است ، به طوری که در ۱۰۰ روز اخیر حدود ۱۱۰ هزار متر مربع معادل یکهزار و پانصد تن آسفالت برای ترمیم، مرمت و روکش آسفالت معابر منطقه دو مورد استفاده قرار گرفته است.

 

یزدانی ادامه داد: از دیگر اقدامات اساسی انجام شده در این منطقه که از دغدغه های شهردار محترم رشت تلقی میگردید، وضعیت پیاده راه هسته مرکزی شهر و مسائل مرتبط با بازاریان بود که در همین راستا کارگروه ویژه ساماندهی پیاده راه رشت با محوریت شهرداری منطقه دو تشکیل گردیده که به طور مستمر به رفع کمی و کاستیهای پیاده راه و ساماندهی و بهسازی آن میپرازد.

 

مدیر منطقه دو شهرداری رشت به انجام چند کار فرهنگی برجسته در منطقه دو در صد روز گذشته اشاره کرد و بیان داشت: برنامه کاشت ۶۳ نهال به یاد ۶۳ شهید انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال، برنامه دیدار با برخی از خانواده های معظم شهدا، دیدار با معتمدان، پیشکسوتان و بازاریان منطقه دو در راستای تامین نقطه نظرات و پیشنهادات و اعمال نظر آنها در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت و انجام و اجرای پروژه های محوری و مهم در سال ۱۴۰۱ طی صد روز گذشته اجرایی گردید‌.

 

یوسف یزدانی در پایان از تلاش و برنامه ریزی این منطقه برای انجام و اجرای درست و مناسب “طرح استقبال از بهار” نام برد و بیان داشت: با اجرای ستاد استقبال از بهار و نوروز ۱۴۰۱ شهرداری منطقه دو در تلاش است تا طرح خانه تکانی شهری با نظافت و پاکیزگی مستمر محلات، بهسازی فضاهای سبز شهری، رنگ آمیزی جداول شهری منطقه، دیوار و تابلوهای برق، روکش و لکه گیری آسفالت معابر شهری، نصب المانهای نوروزی و سفره هفت سین، زیباسازی معابر منطقه دو و همچنین اصلاح و بهسازی پیاده راه هسته مرکزی شهر که محوری ترین کانون بازدید گردشگران است، انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 9 =