فعالیت۴۰۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی در گیلان /اجرای هرروزه آئین های سنتی در موزه میراث روستایی

0 11

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در مراسم نشست خبری آغاز به کار دفتر مرکزی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان از برپایی ۳۸ نمایشگاه صنایع‌دستی و اختصاص ۲۷ نوروزگاه در گیلان طی ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

عصر کاسپین/ دکتر ولی جهانی در جریان نشست خبری اعلام برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام نوروز ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: «دفتر مرکزی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان در ایام نوروز ۱۴۰۱ در محل ساختمان جهاد این اداره‌کل همه‌روزه مشغول به خدمت‌رسانی به هموطنان و مهمانان نوروزی گیلان خواهد بود.»

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با تقدیر از تلاش‌های معاونت گردشگری در خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت سفرهای مسئولانه در ایام نوروز ۱۴۰۰ گفت: بنا بر سیاست‌های تعیین شده، ایجاد شور و نشاط همگانی با در نظر داشتن رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در ایام ابتدایی بهار به عنوان سرفصل اصلی دستورکار این اداره‌کل قرار گرفته و برای تحقق این امر، برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است.

دکتر جهانی افزود: در ایام نوروز، ۵۱ برنامه در حوزه آئین‌های سنتی و معرفی میراث‌فرهنگی در محل موزه‌ها و اماکن تاریخی در نظر گرفته شده که محوریت اصلی اجرای این برنامه‌ها با اجرای هر روزه آئین‌های سنتی موزه میراث‌ روستایی استان گیلان خواهد بود.

ولی جهانی اضافه کرد: همچنین ۳۸ نمایشگاه با ۴۰۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی در سطح شهرستان‌های مختلف استان گیلان به ویژه در مناطق کوهستانی و پرتردد برپا خواهد بود.

او با اشاره به معرفی جاذبه‌های جدید گردشگری در گیلان افزود: همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه گردشگری تاریخی مقرر شده تا ۵۰۰ بنای تاریخی محیای حضور گردشگران در ایام نوروز شود و ۲۵۰ منطقه در حوزه گردشگری طبیعی در مناطق مختلفی نظیر جنگل‌های هیرکانی فتاتو، غارهای دیلمان و رودبار در نظر گرفته شده است.

جهانی با اشاره به تأکیدات استاندار محترم در محوریت رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی سفرهای نوروزی گفت: بازرسین و همکاران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با هماهنگی و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز با تشدید نظارت‌های شبانه‌روزی بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در محل تأسیسات اقامتی و گردشگری نظارت دقیقی خواهند داشت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اضافه کرد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های این اداره‌کل تقویم اجرای جشنواره‌های ملی و فرهنگی بر اساس جاذبه‌های مختلف استان گیلان در نظر گرفته شده است که امیدواریم در سال آینده، ماهانه شاهد اجرای ۲ مورد از این جشنواره‌ها در استان گیلان باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 2 =