کاهش ۳۰ درصدی بستری‌های کرونا در رشت / برپایی نمایشگاه در پیاده راه فرهنگی اقدام نادرستی است

0 12

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: در آمار مربوط به بسترهای روزانه هم از تعداد ۴۳ نفر هفته گذشته به آمار ۳۰ نفر در این هفته هستیم که خوشبختانه شاهد کاهش ۳۰,۳ درصدی بستری‌های روزانه در سطح شهرستان هستیم.

عصر کاسپین/ حمیدرضا امام‌پناهی امروز در جلسه ستادکرونای شهرستان رشت با تبریک فرارسیدن روز جوان، اظهار کرد: در تزریق دز سوم واکسن لازم است هم شهروندان ترغیب شوند و هم پروتکل‌ها بهداشتی جدی گرفته شود، زیرا توجه به پروتکل‌های بهداشتی در این ایام که در آستانه تعطیلات نوروز هستیم بسیار مهم است.

 

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه هرگونه عادی انگاری مجدد یک چالش جدیدی را ایجاد می‌کند، افزود: تاکید بر این است که بحث پروتکل‌های بهداشتی خصوصا در مراکز اقامتی و اصناف و تالارهای پذیرایی با جدیت دنبال شود.

 

وی با بیان اینکه سامانه الکترونیکی ۴۴۰۱ آماده پاسخگویی به سوالات حوزه بهداشت و درمان است، گفت: در بحث تعطیلات نوروزی مراکز اقامتی و مسافرکاشانه برای اقامت گردشگران و مسافرین تجهیز شود و مدارسی که در نواحی یک و دو برای اسکان در نظر گرفته شده باید با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، شرط پذیرش مسافران تزریق دو دز واکسن باشد.

 

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: باید تلاش کنیم درصد واکسیناسیون دز سوم را بالا ببریم، آمادگی برای تزریق در مراکز تزریق واکسن و پایگاه‌ها وجود دارد و از مردم دعوت می‌کنیم تا به این مراکز مراجعه کنند.

 

امام‌پناهی افزود: مالک خودروهایی که دز دوم واکسن آنها در سامانه ثبت شده برای سفرهای نوروزی مشکلی ندارند اما آنهایی که هنوز واکسن دز دوم را تزریق نکرده‌اند پلاک خودروهای‌شان توسط دوربین‌های ثبت تخلف رصد و مشمول جریمه روزانه می‌شود.

 

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با تاکید بر اینکه مسافرین قبل از آغاز سفرهای نوروزی حتما نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، ادامه داد: برپایی نمایشگاه در پیاده راه فرهنگی با شرایط فعلی اقدام ناصحیحی است و اعتراض صنوف در این خصوص درست بوده و از طرفی منظر شهری بهم می‌خورد، لذا تا پایان این هفته باید جمع‌آوری شود و نباید در تعطیلات نوروزی شاهد چنین نمایشگاهی در پیاده راه فرهنگی باشیم، از این پس برگزاری نمایشگاه ها باید با مجوز فرمانداری باشد.

ما نیز در این خصوص صرفا برای ترویج فضای فرهنگی و حمایت از تولیدات فرهنگی سطح شهرستان مجوز خواهیم داد چرا که ماهیت این فضای شهری یک ماهیت فرهنگی می‌باشد. با این اقدامات هم سیمای شهری زیبایی خود را از دست داده و هم موجب ازدحام و شلوغی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه کودکان در بحث ابتلا به ویروس امیکرون در معرض خطر بوده و هستند، خوشبختانه در هفته گذشته شاهد رشد قابل توجه واکسیناسیون اطفال در سطح شهرستان رشت هستیم، گفت: رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در رشت به نسبت هفته‌های گذشته رشد مناسبی داشته و به آمار رعایت ۶۷.۷ درصدی پروتکل در سطح شهرستان رسیده‌ایم.

 

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشتادامه داد: واحدهای صنفی موظف هستند تا پیگیری تزریق هر سه دز واکسن توسط گروه‌های مختلف اصناف را داشته اند باشند و این موضوع باید در سامانه کشوری ثبت شود تا در آمارهای رسمی قابل مشاهده باشد و شهرستان رشت در این حوزه با توجه به اینکه مرکز استان هستیم، الگو باید باشد.

 

امام‌پناهی بیان کرد: در آمار بستری‌ها در سطح شهرستان از تعداد ۲۲۸ نفر به تعداد ۱۴۹ نفر رسیده‌ایم، که شاهد کاهش ۷۹ نفری ( ۳۴,۷ درصدی) نسبت به هفته گذشته هستیم‌. در آمار مربوط به بسترهای روزانه هم از تعداد ۴۳ نفر هفته گذشته به آمار ۳۰ نفر در این هفته هستیم که خوشبختانه شاهد کاهش ۳۰,۳ درصدی بستری‌های روزانه در سطح شهرستان هستیم.

 

وی گفت: آمار مربوط به واکسیناسیون( ۱۸ _ ۱۲ سال) در تزریق دز اول بیش از صد درصد رسیده‌ایم که شاهد حضور جمعیت شهرستان‌ها اطراف در رشت هستیم و در تزریق دز دوم ۸۷.۳ درصد می‌باشد.

 

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: امروز در سطح شهرستان رشت ۲۲۰ واکسیناسیون فعال می‌باشد، از این تعداد ۲۱۳ پایگاه مربوط به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت و سه پایگاه اتوبوس سیار که مورد استقبال مردم نیز می‌باشد و در دو شیفت صبح و عصر در حال فعالیت می‌باشند.

 

وی اضافه کرد: مجوز تزریق دز چهارم برای افراد بالای ۱۸ که با تایید پزشک دچار نقص ایمنی هستند صادر شده و این اقدام در سطح شهرستان نیز آغاز شده است. در آمار مربوط واکسیناسیون بالای ۱۲ سال هم شاهد تزریق ۹۰ درصدی دز اول، تزریق ۸۷ دز دوم و تزریق ۴۳ دز سوم هستیم.

 

امام‌پناهی بیان کرد: در هفته گذشته تعداد ۳۶۰۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۱۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شده‌اند. 

 

فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: تا به امروز تعداد ۲۰۰ هزار نفر در سطح شهرستان رشت تزریق دز سوم را نداشته‌اند، بایستی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف، مردم را نسبت به تزریق واکسن و علل خصوص تزریق دز سوم واکسن ترغیب کنیم و در این حوزه شاهد همراهی همیشگی اصحاب رسانه باشیم که تا امروز در بحث مبارزه با ویروس کرونا و واکسیناسیون، اصحاب رسانه حضور جهادی و ماندگاری داشته‌اند.

 

وی تاکیدکرد: در بحث مسافرت‌های نوروزی با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا تزریق دز دوم و ثبت در سامانه اعلامی اجباری است و در این رابطه هیچگونه مجوزی از فرمانداری‌ها برای تردد در نوروز صادر نخواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =