۶ ماه تا یک سال حبس در انتظار اخلال گران چهارشنبه سوری

0 5

معاون دادگستری گیلان با اشاره به حوادث چهارشنبه سوری، گفت: در راستای قانون مجازات اسلامی هر کسی با مواد منفجره و محترقه و هر نوع ماده ناریه و آتش زا و خطرناک بخواهد سلب آرامش و اخلال نظم در جامعه کند و مانع از کسب و کار مردم شود، از سه ماه تا یک سال حبس دارد.

عصر کاسپین/ احمد آقایی، با بیان اینکه کشورها با توجه به پیشینه فرهنگی و سبقه تاریخی خودشان با یک سری آییین ها به استقبال سال جدید می روند، اظهار کرد: در کشور ما نیز آیین کهن وجود دارد و ایرانیان با شادی و نشاط این آیین ها را برگزار می کنند.

وی با اشاره به تغییر در برگزاری این آیین ها طی سال های اخیر، افزود: متاسفانه برخی از عصیانگران از این وضعیت سوءاستفاده می کنند و خوشحالی مردم تبدیل به حوادث تلخ می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه دشتگاه قضایی براساس رسالت خودش و به کمک ضابطین و نظارت نیروی انتظامی و کار فرهنگی صدا و سیما امنیت را برای شهروندان فراهم می کند، گفت: خوشبختانه هر سال نسبت به سال قبل تر وضعیت بهتری داریم.

آقایی ادامه داد: امسال تذکرات قانونی لازم به آن دسته از افرادی که قصد اخلال و عصیانگری دارند اعلام شده و دسنگاه قضایی بر مدار قانون و ذیل ماده ۶۱۸ قانون مجارات اسلامی اقدام می کند.

وی اضافه کرد: در راستای قانون مذکور هر کسی با مواد منفجره و محترقه و هر نوع ماده ناریه و آتش زا و خطرناک بخواهد سلب آرامش و اخلال نظم در جامعه کند و مانع از کسب و کار مردم شود، از سه ماه تا یک سال حبس دارد.

معاون دادگستری گیلان، تخریب اموال منقول و غیر منقول با هر نوع ماده ناریه را به استناد ماده ۶۷۷ قانون مجازات اسلامی دارای سه تا یک سال حبس دانست و خاطرنشان کرد: هر کسی بخواهد با مواد منفجره موجب مرگ فرد دیگری شود؛ در صورتی که از کشنده بودن آن خبر داشته باشد، قتل عمد محسوب می شود و قصاص در بر دارد، اما اگر نداند کسنده است، از مصائی شبه عمد بوده و دیه و مجازات حبس دارد.

وی سقط مادران باردار با مواد محترقه را براساس ماده ۶۲۲ قانون دارای شش ماه تا یک سال حبس دانست و یادآور شد: از خانواده ها تقاضا داریم مراقب فرزندان خود باشند و در این نشاط و شادی با آنان شریک شوند؛ قطعا دستگاه قضایی و پلیس با اقتدار با کسانی که می خواهند آشوب و اخلال در جامعه ایجاد کنند، برخورد می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =