مجید عزیزی: عدم رشد متوازن محلات رشت ، سبب بی عدالتی شده

0 23

مجید عزیزی در نشستی که ظهر پنج شنبه برگزارشد ضمن تبریک ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی و فرارسیدن سال ۱۴۰۱ سال نو گفت؛ امیدواریم با استعانت از خداوند سبحان بتوانیم در سال جدید با عملکردی بهتر در مدیریت شهری رشت زمینه های رضایت مندی عمومی را فراهم سازیم.

عصر کاسپین/ نایب رییس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه پیش از پایان سال ، جا دارد یکبار دیگر از زحمات یکایک اهالی رسانه در سطح شهر و استان که در طول سال گذشته در هر شرایطی همراه با مردم و مسوولین بوده اند تشکر ویژه داشته باشم، اظهار داشت؛ بی شک تعامل سازنده با رسانه ها و دریافت دیدگاه ها می تواند کمک رسان مدیران و منتخبین مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه بنده معتقدم انتقاد منصفانه و منطقی و درست و بجا از عملکرد یکایک مسوولین در چارچوب وظایف ، حق هر فعال رسانه ای است ، خاطر نشان کرد؛ اهالی رسانه بعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولین از همه مشکلات و مطالبات مردمی آگاهند و یا باید آگاهی بیشتری پیدا کنند که مستلزم نگاه پرسشگرانه هست ، اما باید توجه داشته باشیم انتقاد را با توهین و حب و بغض های شخصی در راستای کسب منافع نامشروع، اشتباه نگیریم که اندکش در این جایگاه مقدس فضای جامعه را آلوده خواهد کرد!

عزیزی در ادامه گفت؛ شورای ششم تمام تلاش خود را برای تعامل هرچه بیشتر با رسانه ها داشته و زین پس این شیوه ادامه خواهد داشت و تاکید ریاست محترم شورا بر پخش مستقیم و کاملا شفاف جلسات رسمی شورای شهر گواه بر این ادعا می باشد و این رویه در سال جدید هم با هماهنگی بیشتر اجرا خواهد شد.

نایب رییس ورای شهر رشت با بیان اینکه امید دارم شورای ششم در سال جدید با برنامه ریزی های درست و عملکرد توام بر شفافیت ، تمام تلاش خود را در همگرایی و انسجام تیمی به دور از مجادلات غیر منطقی به نقطه قوت این شورا تبدیل کند، تصریح کرد؛ اعضای شورا با همین روحیه تعاملی و مردمی باحضور میدانی خود در محلات و در بین شهروند بصورت برنامه محور بتوانند مشکلات مردم در محلات مختلف را که قطعا نیازمندیهای مختلفی هم دارند بصورت مستقیم کسب و در لوایح و طرح های مطرح شده در صحن جلسات در رفع آنها تلاش کنند!

وی با اشاره به اینکه اصل مهم در موفقت مجموعه مدیریت شهری به ویژه منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر رشت تعامل سازنده با مدیریت شهری است ،گفت؛ تعامل نه به معنای حمایت بی ضابطه و بی هدف و بی برنامه بلکه حمایت از نظم شهری و فراهم سازی فرصت برای مدیران است.

عزیزی با بیان اینکه مدیران شهری باید خود را نیازمند راهکارهای اعضای شورا بدانند ، افزود؛ با توجه به‌ اینکه مردم از منتخبین خود انتظاراتی دارند و این انتظارات چه بسا در غالب تذکر به مدیران صورت می پذیرند آنها باید تمام تلاش خود را در رفع آن مشکل اهتمام ورزند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران شهری موظفند ضمن توجه به انتقادات با استفاده از رویه درست و منطقی تلاش کنند هرچه سریع تر مشکلات را برطرف سازند، اظهار داشت؛ انتظار از شخص شهردار و مدیریت شهری در سال جدید این است که تمام همت خود را برای معضل بزرگ رودخانه های شهر رشت و همچنین پسماند که امنیت بهداشتی و سلامت جسمی شهروندان را به مخاطره انداخته با استفاده از ظرفیت مدیران استانی و ملی و‌نمایندگان محترم مجلس بکار گیرد تا با تعامل با آنها بتوانند عملکردی قابل قبول از خود بجا بگذارند.

عزیزی مشکل اصلی پسماند در استان را نداشتن راهبرد مشخص در سطح ملی و استانی دانست و گفت؛ متاسفانه مدیریت شهری رشت قدرت لازم برای تصمیم سازی و اجرا را به دلیل وجود مدیریت پسماند در سطوح ملی و استانی ندارد .

نایب رییس شورای شهر رشت گفت؛ مدیران دولت جدید جلسات و اقدامات خوبی را در خصوص شروع کرده اند اما همچنان نداشتن ساختار مشخص و مدون در مدیریت پسماند و نداشتن راهبرد مشخص نگرانی هایی را بوجود آورده ،
بخشنامه های دیکته شده توسط وزارت کشور و تحمیل پیمانکاران بدون برنامه مدون دانشی و صرفا هزینه ایی قدرت تصمیم در مدیریت شهری را سلب نموده و شهری که تاوان پسماند چندین شهر را می‌دهد خود فاقد توان تصمیم گیری هست.

عزیزی با بیان اینکه منکر ضعف های مدیریتی مدیران شهری رشت هم نیستم و مدیریت شهری هم فاقد برنامه منظم و منسجم در جهت تفکیک زباله از مبدا است وافزود؛ در این خصوص انتظار می رود در سال جدید با برنامه ایی مدون زمینه حل مشکل پسماند رشت را فراهم کنند.

عزیزی از دیگر مشکلات عمده مدیریت شهری که صرفا مختص یک دوره عملکرد مدیران شهری نیست بلکه بصورت انباشتی از دهه های گذشته به یک معضل تبدیل شده و اعتماد مردم را که سرمایه اجتماعی نظام و مدیران شهری محسوب میگردد به چالش کشیده رانت و فساد سیستماتیک در بدنه اجرایی شهرداری دانست و خاطر نشان کرد؛ اکثریت مدیران و کارمندان شریف شهرداری شآن شان دور از این نگاه هست اما فساد و رانت حتی توسط اقلیت اندک هم این مجموعه خدوم را بدنام میکند شکرخدا نگاه این شورا مبارزه جدی با رانت و فساد بوده

عزیزی با بیان اینکه شورا ششم مبارزه جدی با رانت و فساد بوده و هست و یکایک ما با عملکرد خود می توانیم فساد ستیزی را الگوی کاری قرار داده و نزد خداوند متعال و شهروندان سربلند باشیم، افزود؛ یکی از بهترین راهکار مبارزه با رانت و فساد موجود ، هوشمندسازی سیستم اجرایی و اداری مدیریت شهری هست و دلیل عدم اجرای این پروژه در دوره های گذشته شورایی و مدیریت شهری دست برتر مفسدین در عدم اجرای سیستم هوشمندی سازی بوده است و
انتظار از مدیریت جدید شهری این است که در اسرع وقت همه خدمات عمومی مدیریت شهری بخصوص در مناطق و نواحی را کاملا براساس سیستم هوشمند خدمات الکترونیکی و یا درگاه اینترنتی بنا نهد و مواجهه حضوری مردم را به حداقل آن برساند . هرچند در چند ماه گذشته اقدامات خوبی صورت پذیرفته اما متاسفانه پیشرفت آن رضایت بخش نیست و همت جدی تری را می‌طلبد.

به نظر می رسد در هفت ماه گذشته عمر شورای ششم ، ما بصورت شفاف با مشکلت اصلی شهر آشنا شده ایم و در فرصت پیشرو باید تلاش کنیم زمینه رفع این مشکلات فراهم شود شورای ششم رشت باید به دور از شعارگرایی و با استفاده درست و صحیح و منطقی و با برنامه از اهرم نظارت ، مصلحت عمومی شهر را در نظر بگیرد تا مدیریت شهری دچار حاشیه نگردد!

یکی از چیزهایی که معتقدم همه اعضای محترم را رنج می‌دهد عدم توسعه متوازن مناطق مختلف شهر رشت در دهه های گذشته بوده و هست .عدم رشد متوازن محلات مختلف شهر سبب بی عدالتی و نگاه بدبینی مدیریت شهری شده که شورای ششم مصمم به برقراری توازن در ارائه خدمات و بالابردن امید زندگی در شهروندان و همچنین بالابردن سطح اجتماعی و فرهنگی و خدماتی محلات هستند.

ودر آخر با توجه به اتفاقات دو سه ماه گذشته در خصوص استیضاح شهردار باید عرض کنم
چه بسا خیلی از انتقادات به مدیریت شهری ، بجا باشد اما خیلی از این مشکلات ریشه زیرساختی دارد که نیازمند گذشت زمان و طرح و یا لایحه و بودجه است.

اما در راستای خدمات مردمی دوستان شورایی ما تمام سعی و تلاش خود را برای تعامل با مدیریت شهری مبذول داشته و نهایت همکاری را در تصویب لوایح و اجرای برنامه های پیشنهادی شهرداری داشته اند.
و امیدوارم در سال جدید هم با تقویت این رویکرد بتوانیم تاثیرگزاری بیشتری در توسعه و آبادانی و پیشرفت در همه ابعاد مدیریت شهری داسته باشیم انشاءالله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =