آقازاده: اصلاح قانون نظام وظیفه در دستور کار مجلس قرار گرفت

0 25

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: لایحه اصلاح قانون نظام وظیفه در دستور کار مجلس قرار گرفت و در حال بررسی است.

عصر کاسپین/ سیدعلی آقازاده در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی اولویت‌های کمیسیون در سال جدید اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ابتدای هر سال برنامه‌های مختلف خود در حوزه‌های متفاوت نظیر ارتباط با وزارتخانه‌‌های مختلف را تبیین می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در جلسه مذکور نیز موضوعاتی نظیر دیپلماسی جمهوری اسلامی، مسائل دفاعی و امنیتی تبیین شد و به ارزیابی عملکردهای گذشته و بررسی آنان و برآوردهایی از حوادث، امکانات و پشتیبانی‌ها پرداختیم.

آقازاده درباره بیانیه نمایندگان مجلس برای اعاده حق سربازان جهت افزایش حقوق آنان گفت: در حال حاضر اصلاح قانون نظام وظیفه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حال بحث و بررسی است و افزایش حقوق سربازان تا سقف مشخص نیز از سال‌های گذشته مطرح شده بود.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به دلیل فقدان‌های موجود این حقوق پیگیری و پرداخت نشد تصریح کرد: سال گذشته و امسال این مسئله با جدیت پیگیری شد تا حقوق نسبتاً عادلانه‌ای تصویب شود که اکنون این حقوق تصویب شده و به سربازان پرداخت می‌شود‌‌.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس درباره آخرین اقدامات دولت برای ساماندهی پسماند استان‌های شمالی ابراز داشت: برنامه‌های دولت در استان‌های شمالی در حوزه ساماندهی پسماند در حال اجرا است و در استان گیلان نیز در مورد ساماندهی زباله سراوان و افزایش ظرفیت کود آلی اقداماتی در حال انجام است‌.

آقازاده با بیان اینکه اعتباراتی برای این پروژه‌ها مشخص شده و با کمبود اعتبار مواجه نیستیم خاطرنشان کرد: اگرچه با عقب‌ماندگی‌های بسیاری در حوزه پسماند مواجه هستیم اما باید ظرف یک الی دو سال آینده افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی انجام شود‌.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعضاً ممکن است این پروژه‌ها با کندی پیش رود که این کندی به ضرر اجرای پروژه است لذا تأکید نمایندگان مجلس به ویژه تأکید نمایندگان استان‌های شمالی و مسئولان استانی تسریع در روند اجرای پروژه‌های حوزه پسماند است.

 وی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های ساماندهی پسماند مشکلات دست و پاگیر مالی وجود ندارد اذعان داشت: مسئولان باید تلاش کنند تا وقفه‌ای در تحقق این پروژه‌ها انجام نگیرد؛ نمایندگان استان‌های شمال کشور و گیلان نیز در قالب یک فراکسیون موضوع پسماند و محیط‌زیست را به طور جدی پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون اقدامات لازم در حال انجام بوده و در استان گیلان نیز کارگروه ساماندهی پسماند فعال است و کار پیگیری می‌شود اما با توجه به عقب‌ماندگی ۱۵ ساله این پروژه، این موضوع نیازمند پیگیری جدی مسئولان است.

وی درباره پیگیری نمایندگان استان گیلان در مجلس برای مدیریت بحران آب گفت: امسال با وجود خشکسالی وزارت کشاورزی با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود از این رو برنامه‌ریزی‌های دقیقی در حال انجام است لذا نمایندگان گیلان نیز به همراه مسئولان کشورهای در حال پیگیری برای انجام اقدامات لازم هستند.

آقازاده با اشاره به مشکلات چایکاران ابراز داشت: با توجه به اینکه استان گیلان بخش اعظم چای کشور را تولید می‌کند، دولت نیز سوبسیدهای خوبی را در این زمینه ارائه کرده اما صنعت دچار نیازمند پیگیری‌ها و بازسازی‌های بیشتری بوده که پیگیری‌ها در این حوزه در حال انجام است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس درباره پیگیری‌های انجام شده جهت حب مشکلات صادرات کیوی عنوان داشت: امسال در صادرات کیوی با مشکلاتی مواجه بودیم که تحولات منطقه و مشکلات موجود در منطقه بر آن تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه این تحولات منطقه‌ای در حوزه خزر مشکلاتی را برای صادرکنندگان اعم از صادرکنندگان در گیلان و مازندران به وجود آورد افزود: باید در حوزه دیپلماسی اقتصادی موضوع پیگیری شود که البته پیگیری‌ها در حال انجام است تا روال صادراتی حفظ شود و کشاورزان با مشکل جدی مواجه نشوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =