استاندار گیلان: در پروژه احداث دهکده دانش‌بنیان تاکید کردم و در این مسیر هیچ‌گونه کوتاهی را نمی‌پذیرم

0 18

جلسه ستاد تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در سالن غدیر استانداری به ریاست جناب آقای دکتر عباسی، استاندار محترم استان گیلان و جمعی از مدیران عامل شرکت های دانش بنیان ، آغاز گردید.

عصر کاسپین/ در ابتدا دبیر جلسه، آقای دکتر باستی، ضمن تبریک میلاد اما حسن مجتبی (علیه السلام) به تشریح برنامه این نشست پرداخت و فرصت را به صحبت های برخی مدیران عامل شرکت های دانش بینان اختصاص داد.

دکتر صابر سمیعی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی گیلان در این نشست گفت: یکی از ویژگی‌های زیست بوم فناوری ایجاد شبکه های ارتباط و شبکه سازی می باشد و هویت بخشی به زیست بوم از طریق حضور فیزیکی بالاترین مقام اجرایی استان امکان دارد و حضور شخص شما در فضای فیزیکی زیست بوم فناوری استان و همراهی شما بسیار مهم است. و این امر باعث می شود دستگاه‌های دیگر استان موضوع را با اهمیت‌تر و جدی دنبال نمایند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال جاری گفت: باید با همراهی تمام دستگاه‌های دولتی احتمال شکل گیری شرکت‌های سوری را بسیار کاهش دهیم و احتمال دخالت دولت را در شرکت‌ها باید کم کرد تا تداخل در حاکمیت مردمی شرکت‌های دانش بنبان اتفاق نیافتد.

آقای دکتر پورفرزانه مدیر عامل شرکت دانش بنیان قوای محرکه فرزانگان به عنوان یکی از شرکت های موفق کشوری با کسب شرکت دانش بنیان برتردر کشور در این نشست حضور داشت که مطالب خود را در قالب عنوان “استان گیلان و فرصت‌های استفاده از شرکت‌های دانش بنیان” ارائه نمود.

آقای مهندس گیلان‌پور مدیرعامل شرکت “دانش‌بنیان زیرساخت فناوری خلاق فرتاک آموزش” نیز در این نشست مطالب خود را بیان و پیشنهادات خود را ارائه نمود.

در ادامه آقای دکتر اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: دانش بنیان شدن اقتصاد یعنی شما محوریت اقتصاد را در دست خودتون بگیرید. و مصداق بارز خلق ثروت هم افزایی علم و ثروت است.

وی ادامه داد: مسیری که در آن قوانین تضاد و تناقض دارند مسیر شما شرکت های دانش بنیان را را مسدود می کند و ما و دستگاه های اجرایی در خدمت شرکت های دانش بنیان هستیم .

اگر شرکتی بتواند علم خودش را به خلق ثروت تبدیل کند ما به عنوان دستگاه‌های دولتی در خدمتتون هستیم و مسیر را هموار خواهیم کرد و اما اینکه بعضی ها سمپاشی کنیم و یا افرادی بیاوند و از مبحث دانش بنیان سوءاستفاده کنند. یقینا ما همچین نگاهی نداریم .

ودر انتهای سخنرانی دکتر اسدالله عباسی با تبریک میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به نامگذاری امسال اشاره و اظهار کرد: درجهت تحقق این شعار راهبردی باید در تمام برنامه‌ها تلاش مضاعف صورت گیرد. و با عنایت به استعدادهای بالای موجود در کشور و استان عزیزمان، باید به این موضوع شتاب و تحرک ویژه ای داده شود.

وی نشست‌های قبل از سفر رئیس‌جمهوری به گیلان برای تخصیص اعتبارات را یادآور شد و افزود: از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری ۱۸ میلیارد تومان و از ردیف اختیارات استاندار ۶۰ میلیارد تومان و در مجموع ۷۸ میلیارد تومان برای راه اندازی دهکده دانش بنیان استان اختصاص داده شد.

استاندار گیلان به ایجاد تحرک در پروژه احداث دهکده دانش‌بنیان متناسب با شعار سال اشاره کرد و گفت: با جدیت بر ضرورت سرعت عمل و رفع موانع زیرساختی این طرح اثرگذار، تأکید کرده‌ام و در این مسیر هیچ‌گونه کوتاهی را نمی‌پذیرم.

دکتر عباسی با تأکید بر لزوم حمایت از افرادی که دارای نوآوری و خلاقیت برمبنای علم‌پایه هستند، افزود: باید هنر مدیران تسهیل امور برای فناوران از نقاط مختلف کشور و دنیا باشد و در این مسیر ابتدا باید فرزندان توانمند درون استانی را حمایت کنیم.

وی تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به موانع واحدهای تولیدی و ایجاد سامانه اطلس سرمایه‌گذاری و پنجره واحد کسب و کار را در راستای حمایت از تولید عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۷۰ مجوز بی‌نام صادر شده تا سرمایه‌گذاران، معطل پیچ و خم های مزاحم اداری نشوند.

وی با قدردانی از سرمایه‌گذار فعال دانش‌بنیانی که پس از ۲۵ سال برای خدمت به سرزمین مادری خود پای‌کار آمده ، گفت: بایستی برای بهره‌گیری از چنین ظرفیت‌هایی درجهت خدمت به آیندگان، گام‌های مؤثر برداشت.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از منابع ارزی برای امور زیربنایی، حمل و نقل ریلی، نوسازی صنایع و شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: صندوق نوآوری نیز باید براساس ارتقاء کیفیت، بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و رقابت‌پذیری نقش‌آفرینی کند تا راه نفوذ بیگانگان به بازار داخلی بسته شود.

وی بر لزوم تلاش برای شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید و تصریح کرد: عمده درصد بیکاری، جوانان تحصیلکرده دانشگاهی هستند که باید بستر را برای اشتغال آنان فراهم کنیم. و ابراز امیدواری کرد که در سال‌جاری شاهد درخشش شرکت‌های دانش‌بنیان گیلان در حوزه‌های مختلف باشیم.

در این نشست تعدادی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران گیلان به بیان دغدغه‌ها و نیز توانمندی‌های خود برای پیشرفت و رشد گیلان پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − چهار =