برگزاری مراسم سومین سال اجرای طرح “برکت سفره های سحری”

0 12

مراسم سومین سال اجرای طرح “برکت سفره های سحری” با حضور اعضای شورا و شهردار رشت در مسجد و آشپزخانه جدید الاحداث شهرداری رشت برگزار گردید.

 

عصر کاسپین/ سید امیر حسین علوی شهردار رشت در مراسم سومین سال اجرای طرح “برکت سفره های سحری” که در مسجد و آشپزخانه جدید الاحداث شهرداری رشت برگزار گردید، اقدامات فرهنگی را از اولویتهای اصلی شهرداری خواند و اظهار داشت: موکب خدام العتره با نیتی خالص و عزمی جهادی برای آماده سازی این آشپزخانه و توزیع افطاری وارد میدان شد و شهرداری هم امکانات لازم را برای این کار مهم فراهم کرد.

 

شهردار رشت استقلال در تصمیم گیریها و اجرا را در شهرداری به خصوص در بحث مدیریت پسماند سراوان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: امروز بعد از هشت ماه شهرداری رشت موفق شد تا بودجه سراوان را به عنوان یک معضل ملی که وزارت کشور پیگیر امورات آن است به تصویب برساند.

 

سید امیر حسین علوی در مورد نیروهای شاغل در شهرداری علی الخصوص نیروهای قراردادی یادآور شد: شهرداری رشت هزار و هشتصد نیروی مستقیم دارد و بخش قابل توجهی از آنان کارشناس و بخش دیگر مدیران شهرداری هستند، بنابراین نمیتوان به راحتی در مورد نیروهای این مجموعه اظهارنظر و تصمیم‌گیری کرد.

 

شهردار رشت ابراز داشت: در حوزه نیروهای انسانی شهرداری رشت دادستان گیلان، مجموعه دستگاه قضایی، استاندار و شورای اسلامی شهر رشت تلاشهای بسیار زیادی داشتند که جای قدردانی دارد.

 

علوی اذعان کرد: با اقدام به موقع شهرداری، عملکرد خوب شورای اسلامی شهر رشت و اتحادی که در این بین وجود دارد، شاهد تصویب بودجه شهرداری در موعد مقرر بودیم که در سالهای اخیر و ادوار گذشته امری بی سابقه بوده است.

 

وی خروجی قابل لمس و ارائه خدمت قابل لمس برای شهروندان را هدفی که شهرداری رشت دنبال میکند دانست و تصریح کرد: از مجموعه کارشناسان شهرداری رشت انتظار دارم کمک کنند تا ایرادات و نواقص موجود رفع و کارها با روند و رویکرد بهتری پیگیری شود.

 

شهردار رشت ضمن تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام و شروع پروژه‌ها و طرحهای جدید در شهرداری رشت افزود: شایسته شهر رشت و شهرداری نیست که پروژه‌های آن به شکل نیمه تمام باقی بماند و روند اجرای آنها طولانی شود.

 

علوی یادآور شد: تاکید ما این است که باید از هدر رفت بیت المال و طولانی شدن روند اجرای پروژهای شهرداری رشت جلوگیری به عمل آید و بدون شک برای حمایت از منافع شهروندان مقابل چنین رویکردهایی خواهم ایستاد.

 

هادی رمضانی رئیس کمیسیون توسعه پایدار شهرداری رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه اتحاد و انسجام بین اعضای شورا نتایج بسیار اثربخشی را برای شهر خواهد داشت، عنوان کرد: تدوین و اجرای انواع برنامه های مناسبتی و مذهبی باید در اولویت رویکردهای شهرداری و مدیریت شهری قرار گیرد.

 

هادی رمضانی توزیع خدمات رسانی عادلانه در مناطق پنجگانه شهری را از سوی شهرداری خواستار شد و تصریح کرد: تزریق اعتبار و بودجه برای اجرای کارهای فرهنگی به هیچ عنوان هزینه کرد محسوب نمیشود و نوعی سرمایه گذاری است.

 

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شهرداری رشت تعمیق باورهای اعتقادی و فرهنگی و آثار آن در دوران دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: باید موضوعات فرهنگی در شورا و شهرداری با یک برنامه ریزی درست و دقیق پیگیری شود.

 

رمضانی ابراز داشت: مردم و شهروندان از مدیریت شهری و مدیریت ارشد شهر انتظار کار و خدمت دارند و امیدواریم همه ما با حفظ اتحاد و انسجام بتوانیم در راستای تامین مطالبات مردم و رفع مشکلاتشان به ویژه در مناطق کم برخوردار اقدام کنیم.

 

 

در پایان این مراسم علیرضا قانع مدیر اجرایی موکب خدام العتره شهرداری رشت ضمن ارائه گزارش مبسوطی از خدمات رسانی و فعالیتهای موکب بیان کرد: امسال سومین سال برگزاری این مراسم می باشد که به دستور اکید شهردار رشت طی ۵ روز مسجد و آشپزخانه شهرداری راه اندازی شد.

 

قانع افزود: این مراسم به مدت ۲۰ روز تا پایان ماه مبارک رمضان با حمایت گروههای خیریه و جهادی ادامه دارد، ضمن اینکه ضیافت افطار برای نیازمندان توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در مساجد و طبخ سحری برای نیازمندان با کمک و همراهی حامیان خیر در حاشیه شهر توزیع خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =