رشد ۲۰۰ درصدی بیمه دانشجویان در تامین اجتماعی گیلان

0 13

تعداد دانشجویان بیمه شده تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در سال ۱۴۰۰ با رشدی فزاینده به هزار و چهارصد نفر رسید .

عصر کاسپین/ علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه تمامی دانشجویان با انعقاد قرارداد در زیرگروه مشاغل آزاد از طریق انتخاب دلخواه یکی از نرخهای سه گانه میتوانند از پوشش های بیمه ای برای بهره مندی از انواع تعهدات بلندمدت بهره مند گردند اظهار داشت این بیمه منافاتی برای استفاده از مستمری پدر و مادر یا برخورداری از پوشش درمانی به عنوان یکی از افراد تحت تکفل آنها ندارد

وی افزود : این بیمه پردازی برای بازنشستگی بمنزله سابقه آنها محسوب شده و حتی در صورت اشتغال در ارگانهای دولتی مشمول صندوق بازنشستگی کشوری ، قابلیت انتقال خواهد داشت .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با تاکید براینکه توجه به آینده فرزندان یکی از دغدغه های تمامی والدین میباشد خاطر نشان نمود که بیمه دانشجویان و بیمه زنان خانه دار برای دختران بالای ۱۸ سال فرصتی جهت اندوختن سوابق در عنفوان جوانی و استفاده از بازنشستگی در بهترین شرایط سنی است و نباید آنرا هزینه دانست چرا که در واقع بیمه یک سرمایه گذاری برای آرامش خاطر و امنیت روانی در آینده میباشد .

علی حسین نژاد تاکید نمود امکان انعقاد قرارداد بدون مراجعه و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری از ویژگی های دیگر این بیمه است .

وی همچنین اذعان داشت : تعداد دانشجویان بیمه شده در سال ۱۴۰۰ با صد و سی درصد رشد از ۶۰۰ نفر به حدود هزار و چهارصد نفر رسیده است که ۱۵ درصد این تعداد را دختران و ۸۵ درصد آنها یعنی حدود هزار و دویست نفر را پسران تشکیل میدهند .

شایان ذکر است تعداد بیمه دانشجویان استان از ابتدای طرح ۳۰۷۰ و با فراهم شدن بستر امکان انعقاد غیرحضوری قراردادها از آبانماه سال ۱۳۹۹ با افزایش از ۴۶۵ نفر به ۱۴۰۰ نفر از دویست درصد رشد برخوردار بوده است . 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =