طرح احداث دانشکده پزشکی گیلان پشتیبانی مالی می‌شود/ باید در شاخص‌های بهداشت و درمان گیلان به ایده آل برسیم

0 11

استاندار گیلان در بازدید از طرح‌های در دست‌ساخت حوزه سلامت گیلان از پشتیبانی مالی طرح‌های در دست احداث خبر داد و اظهار داشت: باید در شاخص‌های بهداشت و درمان گیلان به وضعیت مطلوب و ایده آلی برسیم.

عصر کاسپین/ دکتر اسدالله عباسی- استاندار گیلان، امروز در حاشیه بازدید از طرح در حال احداث دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سایت لاکان رشت با بیان اینکه این مجموعه از سال ۱۳۷۵ معطل و بلاتکلیف مانده بود، اظهار داشت: این طرح از سال گذشته طی قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه، روند عملیات اجرایی آن با جدیت آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه طی بازه زمانی سه‌ساله باید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تکمیل شود، افزود: در حال حاضر بخش سازه و مقاوم‌سازی این طرح عام‌المنفعه در حال احداث است و بر اساس صورت‌ وضعیت پیمانکار، پشتیبانی مالی می‌شود.
استاندار گیلان با اشاره به احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی پروفسور سمیعی رشت نیز خاطرنشان کرد: مجموعه بیمارستانی ۴۰۰ تختخوابی مطلوبی نیز در سایت لاکان در نظر گرفته‌شده است که نیمه‌تمام بوده و خوشبختانه از منابع سفر رییس‌جمهوری به گیلان، اعتبارات خوبی برای آن پیش‌بینی‌شده که به روند احداث آن را شتاب خواهد داد.
نماینده عالی دولت در استان گیلان به قدمت یک‌صد ساله برخی بیمارستان‌ها همچون پورسینا و رازی رشت اشاره کرد و یادآور شد: عملیات اجرایی احداث بیمارستان جایگزین پورسینا با اعتباری بالغ‌بر یک هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس‌جمهوری به گیلان، آغاز شده است.
دکتر عباسی با تأکید بر اینکه باید در شاخص‌های بهداشت و درمان گیلان به وضعیت مطلوب و ایده آلی برسیم، اذعان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای گیلان و وجود پزشکان متخصص، باید با استفاده بهینه از این پتانسیل‌ها، از انتقال بیماران به مرکز کشور بی‌نیاز شویم.
وی به عزم دولت در تمرکززدایی و بهره‌مندی مردم از خدمات مطلوب سلامت در داخل استان نیز اشاره و تصریح کرد: در تلاشیم تا با تقویت بخش تخصصی و فوق تخصصی گیلان و امکانات درمانی، دغدغه‌های مردم در این خصوص را کاهش دهیم.
استاندار گیلان با تأکید بر اینکه روند اقدامات باید به‌صورت روزشمار رصد شود، گفت: ظرفیت‌ نهادهای حاکمیتی نیز بکار گرفته‌شده تا در کنار دولت، تکمیل امور برجای‌مانده تسریع شده و از هدر رفت بیت‌المال جلوگیری به عمل آید.
نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به معاون عمرانی استانداری دستور پیگیری طراحی یک زیرگذر با توجه به حجم بالای تردد و جلوگیری از بروز حوادث در ورودی مجتمع پزشکی لاکان رشت و نیز بهره‌برداری از جاده دسترسی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی قبل از افتتاح این پروژه‌ها را داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + یک =