لزوم نظارت مستمر بر رعایت موارد توصیه شده بهداشتی در مدارس/ تشدید بازرسی های بهداشتی از اصناف با آغاز ماه مبارک رمضان/ تزریق حداقل دو دز واکسن شرط حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی

0 13

فرماندار رشت با اشاره به حضور دوباره دانش آموزان در مدارس بر لزوم نظارت مستمر بر رعایت موارد توصیه شده بهداشتی در مدت باقیمانده از سال تحصیلی تاکید کرد.

عصر کاسپین/ دکتر امام پناهی در جلسه ستاد کرونای شهرستان با بیان این مطلب که ضروری است تا همگان از عادی انگاری در مورد همه‌گیری ویروس کرونا پرهیز کنند، اظهار داشت: رعایت حداکثری نکات توصیه شده بهداشتی از ضروریات مقابله با اپیدمی کرونا است و به هیچ وجه نباید براساس شایعات فضای مجازی مردم تصور کنند که خطر همه گیری کاهش یافته است.

 دکتر امام پناهی با اشاره به جایگاه برتر صدا و سیما و رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی چگونگی مواجهه و مقابله با همه گیری کرونا، گفت: برای جلوگیری از اثرگذاری شایعات غیر علمی و غیر مستند در نوع برخورد مردم با ویروس کرونا، باید اطلاع رسانی و آگاهی دهی توسط صدا و سیما و اصحاب رسانه با حساسیت بیشتری انجام پذیرد.

‌رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به انجام ۷۲۴۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از افزایش ۱۶.۷ درصدی بازرسی‌ها نسبت به هفته گذشته خبر داد و افزود: در همین مدت برای ۵۵۴ واحد صنفی متخلف اخطار صادر و نسبت به پلمپ ۱۴ واحد صنفی اقدام شده است.

 دکتر امام پناهی با اشاره به بستری شدن ۱۰۶ بیمار کرونایی در طی هفته گذشته در شهرستان رشت، اظهار داشت: متاسفانه در همین مدت ۱۰ نفر از همشهریان فوت نموده اند که این موضوع بیش از پیش بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و عمومی در جریان مقابله با کرونا صحه می‌گذارد.

 فرماندار رشت با تاکید بر لزوم نظارت دقیق و مستمر بر رعایت موارد توصیه شده بهداشتی در سطح مدارس، خاطرنشان کرد: تکمیل مراحل واکسیناسیون دانش آموزان و کادر آموزشی و همچنین توجه به مسائل بهداشتی در خدمات دهی سرویس مدارس باید در دستور کار قرار گیرد.

 دکتر امام پناهی با بیان این مطلب که با آغاز ماه مبارک رمضان بازرسی های بهداشتی از صنوف مختلف با جدیت ادامه خواهد یافت، گفت: رعایت بهداشت و موارد توصیه شده موثر در کنترل اپیدمی از سوی صاحبان صنوف و مردم به خصوص در اماکن دارای ازدحام مانند نانوایی‌ها و واحد های عرضه مواد خوراکی، بدون کمترین مماشاتی پایش خواهد شد.

 رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی، افزود: با توجه به وضعیت زرد‌کرونایی شهرستان رشت و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مسابقات ورزشی با ظرفیت ۳۰ درصدی تماشاگران و همراه داشتن کارت واکسن الکترونیکی و کارت شناسایی معتبر برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرط استمرار برگزاری مسابقات با حضور تماشاگران تکمیل فرایند واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 14 =