کرایه تاکسی در رشت ۲۰ درصد افزایش یافت

0 32

کرایه تاکسی در شهر رشت از نیمه دوم ماه جاری در مسیرهای مختلف میانگین ۲۰ درصد افزایش یافت و رانندگان تاکسی باید این نرخ را رعایت کنند.

عصر کاسپین/ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری رشت روز سه شنبه درباره این افزایش نرخ به خبرنگار ایرنا گفت: تقریباً از بهمن ماه پارسال در نامه‌ای پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی نرخ تاکسی با اقدامات کارشناسی از جمله کسب اطلاعات توسط کارشناسان در سطح شهر رشت و استعلام از هزینه های تمام شده برای رانندگان تاکسی از جمله تعویض روغن، قطعات خودرو و رشد تورم از سوی این سازمان به شهرداری ارایه شد.

محمد محبتی با بیان اینکه این افزایش نرخ تاکسی از سوی شهرداری رشت در قالب لایحه‌ای به شورای اسلامی این شهر ارایه شد، افزود: این میزان افزایش نرخ تاکسی در ۲ کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه کارشناسی و مورد بررسی قرار گرفت و مصوبه پس از بررسی و تصویب در صحن شورای اسلامی شهر به فرمانداری شهرستان رشت ارایه شد.

وی با اشاره به ارایه مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت از سوی فرمانداری به ستاد تنظیم بازار استان گیلان در استانداری اظهار داشت: پس از بررسی در ستاد تنظیم بازار در نهایت افزایش میانگین ۲۰ درصد کرایه تاکسی از سوی فرمانداری به شورای اسلامی و شهرداری رشت برای اجرا ابلاغ شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری رشت بیان داشت: تا پایان هفته جاری نرخ جدید در مسیرهای مختلف در اختیار رانندگان تاکسی قرار می گیرد تا در خودرو برای مشاهده مسافر نصب کنند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان تاکسی در رشت نباید بالاتر از نرخ مصوب از مسافران دریافت کنند، افزود: شهروندان در صورت تخلف رانندگان تاکسی می توانند موضوع را به بازرسان در خطوط تاکسی اعلام کنند یا به سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری رشت برای بیان تخلف راننده خاطی مراجعه نمایند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه برای بررسی پرونده ها هفته ای ۲ جلسه در این سازمان تشکیل می شود، اظهار داشت: در اولین جلسه نیز گزارش شهروندان بررسی و با راننده مربوطه برخورد می شود.

بر اساس آمارهای موجود، نزدیک به ۶ هزار تاکسی در رشت  موجود است که از این تعداد حدود چهار هزار خودروی تاکسی فعالیت دارند.

رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =