۷۹ پروژه بازسازی مساجد و اماکن متبرکه استان گیلان در دست اجراست

0 11

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اجرای پروژه‌های خاص شامل بازسازی مساجد، اماکن‌ متبرکه و گلزار شهدا در استان، گفت: ۷۹ پروژه در این بخش با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان در دست اجراست که تعدادی از آنها تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

عصر کاسپین/ «حامد دائمی» امروز یکشنبه، ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دستور معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شد و هم‌اکنون با حرکت‌های جهادی توانسته گام‌های موثری در رفع مشکل مسکن محرومین و بحران‌های مختلف بردارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه عمران و آبادی روستاها، صدور اسناد روستایی و محرومیت‌زدایی از فعالیت‌های این بنیاد است، افزود: برای بازسازی مسکن‌های روستایی، پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله در حال اجرا است.

وی به انعقاد تفاهم نامه‌هایی با دیگر نهادهای حمایتی در راستای ساخت مسکن محرومین در روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: در قالب حساب ۱۰۰ امام نیز سال گذشته، ۵۵۷ میلیون تومان به این حساب در گیلان کمک شده است که از این مجموع ۱۴۹ میلیون تومان نقدی و مابقی به صورت غیرنقدی بود.

دائمی تصریح کرد: همچنین ۲۴۱ میلیون کمک نقدی بلاعوض از سوی هیئت امنای حساب ۱۰۰ کشور به استان گیلان اختصاص یافت که در این راستا ۲۶ خانوار محروم شهری و روستایی برای تکمیل و بازسازی واحدهای مسکونی از آن بهره‌مند شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مقاوم‌سازی واحدهای روستایی از سال ۸۴ تاکنون گفت: ۱۱۰ هزار و ۴۷۶ واحد تاکنون با هماهنگی بانک‌های عامل سطح کشور و گیلان، عقد قرارداد با متقاضیان انجام شد که از این تعداد، بیش از ۱۰۴ هزار واحد ساخته و تحویل داده شد و منابع آن نیز از محل تسهیلات بانکی و آورده خود متقاضیان بود.

وی با بیان اینکه سهم گیلان در طرح مسکن محرومان حدود ۳ هزار واحد در سال ۹۹ با پرداخت تسهیلات بهسازی و پرداخت کمک بلاعوض ۳۰ میلیونی بود گفت: ۲ هزار و ۹۲۹ واحد عقد قرارداد با بانک انجام دادند و هزار و ۴۴۷ واحد ساخته شد و مابقی نیز در حال ساخت است؛ این واحدها مربوط به متقاضیان کمیته امداد و بهزیستی بود.

دائمی از انعقاد تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی برای ایتام خبر داد و بیان کرد: در این حوزه، سهم استان گیلان ۵۴ واحد بود که ۴۳ واحد قرارداد بانکی آن‌ها انجام شد و ۳۲ واحد تاکنون ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: در جهت تکمیل واحدهایی که در سنوات قبل از بنیاد مسکن تسهیلات گرفتند نیز هزار و ۲۶۹ متقاضی عقد قرارداد آنان انجام شد که ساخت هزار و ۸۰ واحد با کمک‌های بلاعوض تکمیلی به اتمام رسید و مبلغی که برای این واحدها تعهد و پرداخت شده حدود ۷ میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اجرای پروژه‌های خاص شامل بازسازی مساجد، اماکن‌ متبرکه و گلزار شهدا در استان، گفت: ۷۹ پروژه در این بخش با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان در دست اجراست که تعدادی از آنها تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

دائمی با اشاره به واحدهای مقاوم و غیرمقاوم استان گیلان، گفت: با توجه به سرشماری سال ۹۵، تعداد ۲۹۷ هزار و ۶۹۷ واحد مسکونی روستایی در استان داریم که با توجه به بازسازی‌های بنیاد مسکن و پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی طی ۱۶ سال، تعداد ۱۶۷ هزار و ۴۳۷ واحد یعنی ۵۶ درصد واحدهای روستایی استان تاکنون مقاوم‌سازی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: تعداد ۱۳۰ هزار و ۲۳۴ واحد بی‌دوام یا کم‌دوام هنوز در سطح روستاهای استان داریم لذا یکی از برنامه‌های جدی بنیاد در سال ۱۴۰۱ در واقع تکمیل واحدهای نیمه‌تمام به‌جای مانده از سنوات قبل و بازسازی واحدها است.

وی دیگر وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه عمران روستایی و توسعه و آبادانی روستاها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۲ هزار و ۹۰۵ روستا در استان داریم که ۲ هزار و ۶۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و در ۲ هزار و ۲ روستا تهیه طرح هادی توسط بنیاد مسکن انجام شد و ۵۸ روستای بالای ۲۰ خانوار همچنان نیازمند تهیه طرح هادی هستند.
دائمی با اشاره به اینکه در حوزه اجرای طرح هادی در مجموع حدود ۳۱۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای بنیاد مسکن گیلان در نظر گرفته شد افزود: ۲۵۰ میلیون تومان نیز از محل سفر رییس جمهور برای بنیاد مسکن مصوب شد که ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از اجرای ۱۴۴ واحد پروژه مسکن شهری در ۴ شهر استان خبر داد و اذعان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن، ۱۲۵ هزار و ۹۹۶ مترمربع یا ۹۴۵ واحد در ۸ شهر استان گیلان توسط اداره‌کل راه و شهرسازی تامین زمین انجام شد و به بنیاد مسکن واگذار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + چهار =