اراده دولت بر تحقق وعده ساماندهی سایت زباله سراوان / لزوم نظارت قاطع بر تغییر کاربری و ساخت و سازها

0 16

فرماندار رشت با بیان این مطلب که مشکل امروز لندفیل سراوان ناشی از انباشت ۳۷ ساله زباله در این منطقه است، اظهار داشت: اراده دولت سیزدهم بر تعیین تکلیف و تحقق وعده‌های معطل مانده از گذشته قرار گرفته است.

 عصر کاسپین/ دکتر امام پناهی در جلسه شورای جامع عمرانی شهرستان با اشاره به این مطلب که معضل امروز سراوان ناشی از سهل انگاری و عدم تحقق وعده های مکرر در ساماندهی این منطقه می باشد، اظهار داشت: دولت سیزدهم در راستای جبران کم کاری دولت‌های گذشته، مصمم به حل اساسی مشکلات لندفیل سراوان می باشد.

 فرماندار رشت با تاکید بر اهمیت تفکیک از مبدا زباله و نقش مهم شهرداران، بخشداران و دهیاران در انجام این امر و نیز ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان صاحب ایده و شرکت‌های دانش بنیان در مدیریت زباله شهرها و روستاها، خاطرنشان کرد: بخشداران موفق در زمینه اجرای طرح های تفکیک و تبدیل زباله مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 دکتر امام پناهی با بیان این مطلب که مشکل امروز لندفیل سراوان ناشی از انباشت ۳۷ ساله زباله در این منطقه است، عنوان کرد: اراده دولت بر عملگرایی و پرهیز از شعار در تحقق وعده‌ها و حل مشکلات انباشته شده می باشد و در این راستا مدیران دولت سیزدهم ابائی از حضور در جمع ولی نعمتان خود نداشته و پاسخگویی و تشریک مساعی با مردم در راس اولویت های مدیران قرار دارد.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر این مطلب که مردم مطمئن باشند که حضور وزیر کشور در سفر استانی رئیس جمهور به گیلان و بازدید و پیگیری‌های مستمر استاندار گیلان حاکی از اراده دولت در حل مشکل پسماند در سراوان است، اظهار داشت: پس از صدور دستوراتی از سوی مقام عالی وزارت کشور در پی بازدید از لندفیل سراوان، کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استاندار و عضویت دستگاه‌های مرتبط برای تسریع در پیشبرد امور در استانداری تشکیل و جهت نظارت مستقیم و دقیق‌تر بر مراحل انجام افزایش ظرفیت کود آلی و ساماندهی و تعطیلی سایت سراوان، مدیرکل امور شهری و مدیر حوزه پسماند به عنوان نمایندگان ویژه استاندار در موضوع سراوان معرفی گردیده و از جانب استاندار محترم تاکید شده است که با هرگونه کوتاهی مدیران در هر سطحی که باشند برخورد خواهد شد.

 وی با تشکر از بردباری و بصیرت مردم شریف سراوان در طول ۳۷ سال درگیر بودن با مشکلات انباشت زباله، گفت: طی دو مرتبه حضور در بین مردم، مطالبه به حق و گله چندین ساله آنان را از عدم تحقق وعده ها و کم‌کاری مسببین سال‌های قبل شنیده و انتقال دادیم.

 وی اظهار داشت: با تاکیدات استاندار محترم مراحل افزایش ظرفیت کودآلی از ۲۵۰ به ۱۰۰۰ تن، شناسایی و انتخاب لند فیل جدید منطبق بر استانداردهای زیست محیطی و بر اساس شاخص های معاونت شهرداری ها و دهیاری های کشور و نیز ساماندهی و تعطیل لندفیل سراوان سرعت بیشتری گرفته و انتظار داریم تا در سال ۱۴۰۱ شاهد اتفاقات خوبی در حوزه پسماند سراوان باشیم.

 فرماندار رشت با اشاره به لزوم پاسخگو بودن مدیران در برابر عملکرد خود، گفت: دستگاه قضایی در مسئله قصور و کوتاهی مدیران پیشین در موضوع سراوان ورود‌کرده و با هر کس در هر جایگاه که مسبب بی اعتمادی مردم به وعده مسئولان بوده برخورد خواهد شد.

 فرماندار رشت در ادامه با تاکید بر لزوم جلوگیری از تخلفات و ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز در مراحل اولیه کار، اظهار داشت: ضرورت دارد تا با همکاری و مدیریت واحد از تغییر کاربری اراضی جنگلی، ساحلی  و شالیزاری ممانعت به عمل آید و شهروندان عزیز هم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ۱۳۱ به اطلاع مسئولان برسانند.

 دکتر امام پناهی با اشاره به اهمیت عمل هماهنگ دستگاه‌ها در جلوگیری از تصرف و تغییر غیرمجاز کاربری، اظهار داشت: جهادکشاورزی، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، بخشداران، دهیاران و سایر دستگاه‌های مسئول با جدیت در مقابله با تصرف و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی جنگلی، ساحلی و کشاورزی به عنوان سه مشخصه اصلی گیلان اقدام خواهند کرد.

 فرماندار رشت با بیان این مطلب که در صورت استفاده از ساحل به عنوان بخشی از اشتغال دریامحور در ایام تابستان ، اظهار داشت: ضرورت دارد تا هرگونه استفاده موقت از اراضی ساحلی و منابع طبیعی در ایام تابستان با اخذ مجوز و نظارت دستگاه‌های ذیربط و با اولویت حفظ امنیت و حریم خانواده ها و گردشگران صورت پذیرد.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به هوشیاری و اقدام به موقع دهیاران در گزارش تخلفات تغییرات غیر مجاز کاربری به خصوص در اراضی ساحلی، خاطر نشان کرد: در صورت اعلام موارد تخلف از سوی دهیاران دستگاه های مسئول در اسرع وقت به موضوع ورود و نسبت به ممانعت از تصرف غیرقانونی و جلوگیری از ادامه ساخت و ساز غیرمجاز اقدام به تشکیل پرونده و ارجاع مراتب به مراجع ذی‌ربط اقدام خواهند نمود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم نظارت قانونمند و قاطع بر تغییر کاربری ها و ساخت و سازها در محدوده شهرها و روستاها، بر تسریع در بازنگری طرحهای هادی روستاهای بیجارپس و گیل پردسر واقع در مسیر جاده رشت به سنگر جدا شده از حوزه استحفاظی شهرداری و همچنین روستاهای منفک شده از منطقه آزاد انزلی از طرف بنیاد مسکن تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =