اسکان مسافران نوروزی در استان گیلان ۱۲۳ درصد افزایش یافت

0 20

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: تعداد مهمانان مقیم در گیلان امسال ۹۰۷ هزار و ۶۸۵ نفر بود که ۱۲۳ درصد رشد دارد.

عصر کاسپین/ حمیدرضا آذرپور شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح آماری از ورود مسافران به استان گیلان اظهار داشت: ۹۰۶ هزار و ۵۲۷ دستگاه خودرو از آغاز سفرهای نوروزی به استان گیلان سفر کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۳۳ درصد افزایش دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: بیش از ۴ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۳۷ مهمان به گیلان سفر کردند که نسبت به سال گذشته ۳۲.۵ درصد افزایش دارد؛ تعداد مهمانان مقیم در گیلان نیز ۹۰۷ هزار و ۶۸۵ نفر بود که ۱۲۳ درصد رشد دارد.

آذرپور با بیان اینکه امسال استان گیلان میزبان ۲۵۲ نفر مهمان خارجی از کشورها و قاره‌های دیگر جهان نیز بود خاطرنشان کرد: همچنین ۱۹۲ هزار و ۶۲۲ نفر از گردشگران از مناطق دیدنی و تاریخی گیلان بازدید کردند که این رقم رشد ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به ازدیاد حجم ورودی مسافران به استان گیلان استاندار دستگاه‌های مختلف نظیر ورزش و جوانان، امور اوقاف و آموزش و پروش را مکلف کرد تا از کلیه امکانات قابل سکونت خود برای اسکان مسافران استفاده کنند و ۱۳۰ نقطه در استان برای اسکان مسافران در نظر گرفته شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ابراز داشت: از طرفی ۵۱ نقطه در گیلان برای برگزاری برنامه‌های نوروزی در نظر گرفته شد تا مراسمات آیینی، بومی و سنتی در این مکان‌ها برای مهمانان نوروزی برگزار شود.

آذرپور با بیان اینکه در ۳۸ نقطه از مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها نمایشگاه‌هایی راه‌اندازی و بیش از ۵۰۰ غرفه صنایع‌دستی در آن ایجاد شد گفت: در این نمایشگاه‌ها راهنمایان گردشگری نیز راهنمایی‌های لازم را به گردشگران ارائه‌ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌وطنان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ اطلاع‌رسانی کرده و از راهنمایی این سامانه بهره‌مند شوند افزود: هم‌وطنان برای طرح انتقادات و شکایات خود می‌‌توانند با شماره تلفن ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ تماس حاصل کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + چهار =