تشکیل کمیته ویژه اضطراری هوا همزمان با ورود ریزگردها به آسمان گیلان

0 21

مدیر کل محیط زیست گیلان با اشاره به کاهش میزان آلودگی هوا از نظر گرد و غبار در استان، گفت: شهروندان به ویژه گروه ها حساس از ماسک استفاده کنند.

عصر کاسپین/  «رضا زمانی» در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون میزان آلایندگی هوای استان گیلان چگونه است، اظهار داشت: بخشی از آلودگی حال حاضر گیلان به علت گرد و غباری است که به استان وارد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه چهار کانال ریزگرد و منبع گردوغبار در خارج از استان وجود دارد، تصریح کرد: منشأ تمام این کانال‌های گرد و غبار در خارج از کشور شامل حوزه قفقاز و آسیای میانه و جنوب غربی و شبه جزیره عربستان قرار دارد.

زمانی منشأ گرد و غبار روز گذشته استان گیلان را از کشور عراق ذکر نمود و عنوان کرد: این گرد و غبار علاوه بر گیلان بسیاری از استان‌های کشور را درگیر خود کرده و طبق اطلاعات ایستگاه سنجش آلودگی هوای گیلان مستقر در اداره کل حفاظت محیط زیست هوای استان تا حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه برای گروه‌های حساس آلوده بود.

وی ابراز داشت: با توجه به تاکید استاندار گیلان بلافاصله کمیته ویژه اضطراری هوای استان گیلان تشکیل شد تا توصیه‌ها و هشدارهای لازم برای کاهش ترددها از طریق دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما برای گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان و بیماران تنفسی و عروقی صادر و اطلاع رسانی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان استفاده از ماسک برای همه گروه‌های سنی در شرایط کنونی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه از عصر امروز شاخص‌های آلودگی هوای گیلان از حیث ریزگرد و گردوغبار به حالت عادی خود بازگشته است که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =