تعداد مسافران نوروزی در گیلان از ۴ میلیون نفر فراتر رفت

0 12

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: ۴ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۵۹۰ مسافر نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا شب گذشته از طریق زمینی و هوایی به گیلان سفر کردند.

عصر کاسپین/ ولی جهانی عصر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح آماری از مسافرت‌های نوروزی به استان گیلان اظهار داشت: گردشگران نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۵ فروردین ۷۰۲ هزار و ۲۷۰ نفر شب در مراکز اقامتی ثابت و موقت گیلان اقامت داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۳ درصد افزایش دارد تصریح کرد: تا شب گذشته ۴ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۵۹۰ مسافر نوروزی امسال از طریق زمینی و هوایی به گیلان سفر کردند.

وی با بیان اینکه این تعداد مسافر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش دارد ابراز داشت: ۸۱۲ هزار و ۹۸۸ خودرو از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان ۵ فروردین‌ماه امسال وارد گیلان شد که این رقم نیز در مقایسه با سال گذشته حدود ۳۶ درصد افزایش یافته است.

جهانی با اشاره به تعداد بازدید‌های نظارتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری از تأسیسات گردشگری استان خاطرنشان کرد: ۲۸۰ مورد بازرسی در این مدت انجام شد و در حال حاضر ۱۰۰ تخت‌ها در مراکز اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره‌کل اشغال شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه در ایام نوروز امسال تاکنون ۲۶۰ گردشگر خارجی از اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند اظهار داشت: استان گیلان بیش از ۳ هزار و ۲۳۵ واحد اقامتی و تأسیسات گردشگری دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 6 =