حمایت از ورود بانوان جوان تحصیل کرده به میدان کارآفرینی/ توانمندسازی زنان، پیش نیاز توسعه اقتصادی پایدار

0 12

فرماندار رشت با اشاره به درصد بالای بانوان تحصیل کرده در کشور، بر لزوم حمایت از ورود زنان توانمند و صاحب ایده در عرصه اقتصادی تاکید کرد.

 

عصر کاسپین/ دکتر امام پناهی در دیدار با اعضاء کانون زنان بازرگان استان گیلان با اشاره به اینکه زنان بخش فوق العاده تاثیر گذار جامعه در عرصه های مدیریتی، اقتصادی و کارآفرینی هستند، اظهار داشت: دقت در سهم بالای بانوان در بین فارغ التحصیلان و دانش آموختگان مراکز علمی، آموزشی و دانشگاهی؛ لزوم حمایت از نقش آفرینی اقتصادی آنان به عنوان نیمی از جامعه را بیش از پیش نمایان می سازد.

 

دکتر امام پناهی با عنوان این مطلب که کانون زنان بازرگان نقش مهمی در امر آموزش و حمایت از بانوان کارآفرین دارد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور موفق بانوان در عرصه های مختلف علمی و اجتماعی از جمله درخشش در فعالیت های اقتصادی، نگرش جهان نسبت به نقش زنان در جوامع اسلامی تغییر کرده است.

 

وی افزود: ارزیابی های کارشناسی حاکی از آن است که با ورود بانوان توانمند و خلاق در میدان فعالیت های اقتصادی و صادراتی، کمبود ها جبران خواهد شد.

 

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت پیشگامی بانوان در تحرک بخشی و شکوفایی اقتصادی جوامع، اظهار داشت: با حمایت از ورود بانوان جوان تحصیل کرده، صاحب ایده، آموزش دیده و توانا به میدان کارآفرینی در سال (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین) می توانیم شاهد جهش مثبت در شاخص های اقتصادی کشور باشیم.

 

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر اینکه توانمندسازی بانوان پیش نیاز دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار است، ادامه داد: با نهادینه شدن تفکر “ما میتوانیم” نزد بانوان و حمایت از بروز و ظهور توانایی های درونی، ذاتی، خدادادی و اکتسابی زنان و همچنین تدوین برنامه ها بر پایه مشارکت حداکثری بانوان در اقتصاد، میتوان در کوتاه ترین زمان از اقتصادی توسعه یافته و پایدار بهره برد.

 

دکتر امام پناهی با اشاره به اینکه آموزش، ایجاد اشتغال و حمایت از کسب و کار؛ سه اصل مهم در استفاده از پتانسیل بالای فکری بانوان در عرصه اقتصاد است، اظهار داشت: ضرورت دارد تا از ظرفی تهای بانوان در شکوفایی زمینه های گوناگون اقتصادی روستاها نظیر گردشگری و صنایع دستی استفاده شود.

 

وی با تاکید بر اهمیت بهره گیری از دیدگاه ها و تجارب کانون زنان بازرگان در توانمندسازی اقتصادی خانواده ها، خاطر نشان کرد: کانون زنان بازرگان می تواند پشتیبانی قابل اطمینان در راستای ورود بانوان به عرصه اقتصاد، تولید و صادرات باشد.

 

دکتر امام پناهی با اشاره به نقش برجسته جوامع روستایی در توسعه و آبادانی مناطق با اولویت دهی به مقوله افزایش کمیت و کیفیت تولیدات روستایی و طرح های گردشگری، گفت: ضروری است تا دستگاه های مسئول مانند بانک های عامل ارائه کننده تسهیلات، ادارات صمت، میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته امداد و بهزیستی در حمایت از حضور پر رنگ بانوان در فعالیتهای اقتصادی با اهتمام بیشتری ورود کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + پانزده =