صدور هیچ‌گونه کارت هوشمند درمان یا کارت طلایی و… در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار ندارد

0 11

هرگونه تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد یا نمایندگان شرکت‌های به اصطلاح همکار یا نماینده سازمان تأمین‌اجتماعی برای تقاضای وجه در قبال ارائه کارت هوشمند درمان، بیمه تکمیلی و هر خدمت بیمه‌ای و درمانی دیگر ، قطعاً کلاهبرداری است .

عصر کاسپین/ به‌رغم هشدارهای مکرر این سازمان و تأکید مبنی بر اینکه هیچ‌گاه تماسی از سوی همکاران برای دریافت وجه در قبال خدماتی از قبیل ارائه کارت هوشمند درمان، کارت طلایی و… با بیمه‌شدگان و بازنشستگان انجام نمی‌شود، متأسفانه شاهد فریب برخی از بازنشستگان و بیمه‌شدگان توسط افراد کلاهبردار هستیم.
لذا این سازمان با صدور اطلاعیه ای در خصوص سوء استفاده های افراد سودجو هشدار داد که در آن آمده است : 

بیمه‌شدگان و بازنشستگان محترم توجه داشته باشند که در مواردی کلاهبرداران پس از دسترسی به برخی اطلاعات افراد از قبیل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نشانی و شماره تلفن افراد و یا شعبه محل بیمه‌پردازی اقدام به تماس و مراجعه می‌کنند و لازم است که عموم مردم و بویژه بیمه‌شدگان و بازنشستگان به صرف مشاهده برخی اطلاعات و یا ظاهر موجه افراد، فریب نخورند و در صورت مواجهه با هر نوع درخواست مشکوک، بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
بار دیگر از بیمه‌شدگان و بازنشستگان عزیز سازمان تأمین‌اجتماعی درخواست می‌شود، توجه داشته باشند که الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی و حذف دفترچه‌های تأمین‌اجتماعی؛ به هیچ عنوان منجر به دریافت وجه از بیمه‌شدگان و بازنشستگان به منظور ارائه کارت نخواهد شد و برنامه‌ای هم برای صدور کارت جایگزین دفترچه‌های قدیمی وجود ندارد.
بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی لازم است در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی برای دریافت وجه؛ موضوع را به پلیس و مراجع قضایی اطلاع دهند و برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشورت، با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − چهارده =