لزوم جذب هر چه بیشتر اعتبارات ملی برای توسعه شهر

0 14

سید امیر حسین علوی شهردار رشت و حمیدرضا امام پناهی فرماندار شهرستان رشت در دیدار نوروزی بر موضوعات مهمی همچون لزوم جذب هر چه بیشتر اعتبارات ملی، اجرای پروژه‌های ماندگار و زیرساختی و … تاکید کردند.

 

عصر کاسپین/ سید امیر حسین علوی شهردار رشت در دیدار نوروزی با فرماندار اظهار داشت: در بیست سال گذشته سابقه نداشت که بودجه شهرداری به شکل کامل محقق شود اما این موضوع در این دوره از فعالیت مدیریت شهری حتی با چند درصد رشد نسبت به گذشته تحقق پیدا کرد.

 

شهردار رشت با بیان اینکه تحقق بودجه شهرداری کارنامه و روزمه کاری خوبی برای این دوره از فعالیت مدیریت شهری است و این امر به روند برنامه‌ریزیهای آینده کمک می‌کند، افزود: شهرداری رشت پروژه‌های محوری خود به ویژه پسماند را به شکل ویژه پیگیری می‌کند و وزارت کشور هم کاملا پای کار است و از دستگاه قضایی انتظار داریم به ما در بحث کمپوست یاری نماید.

 

سید امیر حسین علوی از اراده شهرداری رشت برای اتمام پروژه‌های کمپوست در بازه زمانی پنج ساله و ممانعت از ورود زباله به لندفیل سراوان در یک بازه زمانی تقریبا دو ساله سخن گفت و افزود: معرفی محل لندفیل جدید و راه اندازی کارخانه زباله سوز پیش شرط‌های لازم برای حل مشکلات منطقه سراوان است.

 

وی در ادامه احداث تقاطع میدان ولیعصر (عج) و رینگ ۹۰ متری از میدان گیل تا لاکان با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان را از جمله پروژه های بزرگ شهرداری رشت ذکر کرد و گفت: شهرداری رشت برای پروژه رینگ ۹۰ متری درصدد است، بخشی از منابع آن را به شکل نقدی و بخشی دیگر را از طریق واگذاری ملک تامین نماید که در این مسیر به کمک اداره کل راه و شهرسازی نیازمند است.

 

شهردار رشت با بیان اینکه پروژه بازگشایی خیابان سعدی به میدان سرگل هم در حال پیگیری است، یادآور شد: اگر دستگاه قضایی خواستار ایجاد تغییرات مثبت در شهر رشت است، باید به شهرداری کمک کرده و در این بخش نقش حامی و پشتیبان را ایفا کند.

 

علوی ضمن تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف هر چه سریعتر نیروهای قراردادی شهرداری و مشخص شدن وضعیت نحوه انعقاد قرارداد با آنها اذعان کرد: چنین موضوعاتی برای حل و فصل اساسی نیاز به همراهی جدی نهادهای ذیربط و دستگاه قضایی دارد.

 

وی حمایت فرماندار شهرستان رشت جهت توسعه مرکز استان و پیشبرد پروژه های بزرگ در این شهر را خواستار شد و اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم با رویکرد جدیدی که در دستور کار قرار گرفته است، روزهای بهتری را برای شهر رشت رقم زده و در کنار اجرای پروژه های زیرساختی از حجم مشکلات آن بکاهیم.

 

 

حمیدرضا امام پناهی فرماندار شهرستان رشت نیز ضمن تبریک سال جدید و تقدیر و تشکر از مجموعه اقدامات شهرداری رشت در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید همچنان شاهد وقوع اتفاقاتی خوب در سطح شهر رشت باشیم.

 

فرماندار شهرستان رشت اضافه کرد: امسال در راستای جذب هر چه بیشتر سهم اعتبارات ملی و توسعه همه جانبه باید تلاش خود را مضاعف‌تر و هدفمندتر کنیم.

 

حمیدرضا امام پناهی خدمت خالصانه و جهادی به مردم به دور از نگاهها و جناح بندیهای سیاسی را مورد تاکید قرار داد و افزود: شهرداری رشت در دوره جدید درصدد انجام پروژه‌های مهم و کارهای ماندگار در سطح شهر رشت است و چنین رویکردی واقعا جای تقدیر دارد.

 

وی اتحاد و انسجام اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری، استانداری گیلان، دادستان و دستگاه قضایی را برای حل مشکلاتی نظیر زباله، رودخانه‌های آلوده رشت و ترافیک ضروری خواند و یادآور شد: باید همه دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و اجرایی به میدان بیایند زیرا عبور از چنین چالش‌هایی به تنهایی از توان شهرداری خارج است.

 

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه باید به مدیریت شهری برای انجام کارهای ماندگار فرصت کافی داده شود، اظهار داشت: اگر روند تثبیت مدیریت شهری در این دوره شکل نگیرد، هیچ کار مثبت و توسعه‌ای در شهر رشت اتفاق نخواهد افتاد و تنها زمان خدمت به مردم از دست می‌رود.

 

امام پناهی از ابتکار شهرداری رشت برای برگزاری تورهای رشت گردی استقبال کرد و افزود: اقدامات شهرداری رشت برای نوروز ۱۴۰۱ خوب بود و لازم است برای ماه مبارک رمضان هم برنامه‌های مناسبتی ویژه‌ای تدارک و اجرایی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 18 =