نشست صمیمی سرمایه گذاران داخلی با سعید محمد جهت بررسی راهکارهای تولید دانش بنیان و اشتغالزایی

0 16

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در جمع سرمایه گذاران مطرح کشور از آنها برای راه اندازی تولیدات و ارائه خدمات در مناطق آزاد کشور دعوت بعمل آورد.

عصر کاسپین/ سعید محمد در این نشست که با هماهنگی اتاق بازرگانی ایران در محل دبیرخانه شورایعالی برگزار شد با تاکید بر ارائه فرصت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و آشنایی با ظرفیت ها توانمندی های سرمایه گذاران حاضر گفت: تمام تلاش مجموعه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد این است تا موانع سرمایه گذاری از میان برداشته شود و از سوی دیگر نیز با مطرح کردن مباحث و چالش های مربوط به مناطق آزاد در بدنه دولت، تلاش می شود تا مشکلات در این حوزه حل و فصل شود.

 

وی افزود: در کشور ما موانع برای تولیدکنندگان زیاد است و به همین علت بود که سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری(مدظله) سال رفع موانع تولید نام گذاری شد که کاملا منطبق با شرایط بود زیرا برخی از سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده اند که اگر پول خود را در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کنند به مراتب با چالش های کمتری مواجه هستند تا بخواهند در داخل ایران سرمایه گذاری کنند و به همین علت رفع موانع تولید به صورت جدی تر در دستور کار قرار گرفت.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: متاسفانه قوانینی در گذشته وضع شده است که کار تولید را سخت کرده و زمان زیادی از ما می گیرد تا بتوانیم این موارد را اصلاح کنیم و مجددا مجبور هستیم به تبیین فلسفه وجودی مناطق آزاد بپردازیم تا قوانین خاص وضع نشود. همین امروز نیز به علت ابلاغ قانون مالیات بر ارزش افزوده که از دی ماه ابلاغ شده است با مشکلات متعددی مواجه شده ایم و به همین علت در ستاد اقتصادی دولت از رئیس محترم جمهوری درخواست شد تا این ابلاغ متوقف شود و در جلسه سران قوا این خواسته مطرح شود.

سعید محمد اظهار داشت: وجود مدیریت متمرکز در مناطق آزادی مثل کشور امارات و ثبات مدیریت ۴۰ ساله در این منطقه، از رموز شکوفایی آن مناطق است که در ایران نیز قانونگذار در ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور در مناطق آزاد به درستی آن را مصوب کرده است و ما مصمم هستیم تا این قانون مصوب مغفول مانده را اجرایی کرده و گره اصلی مناطق آزاد کشور را باز کنیم.

وی به سفر رییس جمهور به منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سفر ریاست محترم جمهور به منطقه آزاد اروند مشکلات تشریح و کمیته ای برای تصمیم گیری ماده ۶۵ احکام دائمی تشکیل شد که در حال پیگیری و اخذ نتیجه هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 6 =