انتقال محلی مالاریا از سال ۱۳۸۲ در گیلان گزارش نشده است

0 9

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همزمان با فرارسیدن روز جهانی پیشگیری از مالاریا ( ۲۵ آوریل ) بر اهمیت توجه به این بیماری تاکید کرد و گفت: به زعم تلاش و پیگیری کارشناسان حوزه بهداشت دانشگاه از سال ۱۳۸۲ در گیلان انتقال محلی مالاریا گزارش نشده است.

 

عصر کاسپین/ دکتر اسماعیل نورصالحی- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه  با بیان اینکه مالاریا به عنوان یک بیماری ناتوان کننده و کشنده ، همواره یکی از چالش های مهم نظام سلامت کشورها بوده است، اظهار داشت : چندین دهه طول کشید تا با تلاش های مجدانه دولتمردان، کارکنان حوزه  سلامت و همکاری آحاد ملت با پرداخت هزینه ای گزاف به جایی برسیم که امروز در آن نقطه ایستاده ایم و این نقطه همان جایگاه رفیع کشور در حذف مالاریا است که دستاورد ارزشمندی است و ماحصل سال ها تلاش شبانه روزی همه زحمتکشان عرصه سلامت کشور عزیزمان  می باشد.

وی  ادامه داد : از سال ۱۳۸۸ برنامه راهبردی حذف مالاریای کشور در افق ۱۴۰۴ آغاز شد که با وجود تمامی مشکلات، کشور ایران سه سال زودتر از برنامه زمانبندی شده سازمان بهداشت جهانی استحقاق دریافت گواهی حذف این بیماری را به دست آورد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در گیلان هم به زعم تلاش و رصد و پیگیری کارشناسان این حوزه از سال ۱۳۸۲ انتقال محلی مالاریا گزارش نشده است.
دکتر نورصالحی در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است با تداوم تلاش همه  فعالان این حوزه  تداوم روند حذف این بیماری کشنده در سطح کشور و استان عزیزمان را شاهد باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =