دکتر ارسلان سالاری: شورا و شهرداری رشت جهت احداث بیمارستان پورسینا همتی مضاعف کنند

0 11

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی بازدیدی مشترک با اعضاء شورای شهر رشت از محل احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی پورسینا ، بر ضرورت همت مضاعف مسئولان شهری بجهت تسریع در احداث این پروژه سلامت محور تاکید کرد.

 

عصر کاسپین/ هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراهی جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، از محل احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مرکز آموزشی و درمانی پورسینا، بازدید کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طی این بازدید با تقدیر از حسن همکاری مجموعه شورا و شهرداری رشت با دانشگاه علوم پزشکی  گیلان در راستای توسعه خدمات عام‌المنفعه سلامت، اظهار داشت : این دانشگاه چندین ابر پروژه سلامت محور در دستور کار قرار دارد که نیازمند همکاری و همراهی مسئولان مردم در حوزه شورای شهر و شهرداری رشت است.

 

دکتر ارسلان سالاری در ادامه با بیان اینکه مرکز آموزشی  و درمانی پورسینا علی رغم  توسعه به تجهیزات آنژیوگرافی محیطی، MRI پیشرفته وCT اسکن مجهز، از فضای استاندارد فیزیکی برخوردار نیست، افزود: تمام همت خود را برای احداث بیمارستان جایگزین ۳۵۰ تختخوابی پورسینا به کار گرفته و تاکنون جهت اخذ مجوزات لازم این بیمارستان و دیگر طرح‌های عمرانی آموزشی درمانی، پنجاه جلسه با مجموعه وزارت بهداشت و سازمان برنامه‌وبودجه برگزار کرده ام.

 

وی احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی پورسینا را کاری بسیار بزرگ و ماندگار برشمرد و گفت: مسئولیت‌ها موقتی و فانی هستند و تنها درخواست ما از مجموعه مسئولان شهری، همت مضاعف جهت تسریع در اجرای این پروژه سلامت محور در مرکز استان است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حائز اهمیت برشمردن بیمارستان جنرال تروما در مرکز استان، تصریح کرد: امروزه پراکندگی بخش‌ها، کمبود فضای فیزیکی و دسترسی سخت مردم به خدمات درمانی از معضلات بیمارستان پورسینا است که در صورت احداث و بهره‌برداری از بیمارستان جدید، خدمات درمانی به صورت متمرکز به مردم ارائه و موجب افرایش رضایتمندی مردم و کادر درمان می شود.

دکتر سالاری با بیان اینکه سال ها مردم رشت و همچنین مردم استان از داشتن بیمارستان دانشگاهی درخور و در شأن محروم بوده اند، گفت: انتظار است شورای شهر و شهرداری، عوارض احداث این بیمارستان را به خاطر مردم بخشیده و یا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی ، تخفیفاتی را اعمال کنند تا هر چه سریع تر مردم استان از خدمات این بیمارستان، بهره‌مند شوند.

رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در  این بازدید ضمن تقدیر از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان  جهت احداث بیمارستان جایگزین پورسینا، اظهار داشت:  اعضای شورای شهر رشت تمام تلاش خود را به منظور  رفع موانع در جریان احداث این بیمارستان به کار خواهند گرفت.

دکتر محمدحسین واثق کارگرنیا بر لزوم تدوین و طرح درخواست‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رابطه با عملیات اجرای احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی پورسینا تاکید کرد و افزود: لازم است مشخصا درخواست‌های دانشگاه که در جهت حفظ، تامین و ارتقای سلامت شهروندان است، مکتوب به شورا اعلام تا از تمام ظرفیت‌ها در جهت تسریع احداث این پروژه عام‌المنفعه، بهره گرفته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − نوزده =