معرفی عوامل قطع درخت “امام‌زاده اسحاق شفت” استان گیلان به مراجع قضایی/ انگیزه خاطیان در دست بررسی است

0 55

سرهنگ محمد قربانی لرد درباره کلیپ منتشر شده از قطعه کردن یک اصله درخت در جنگل‌های امام‌زاده اسحاق شفت اظهار داشت: در فیلم منتشر شده یک اصله درخت توسط افرادی قطعه شده بود که عوامل آن اکنون شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

عصر کاسپین/ فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه دادستان شفت نیز پیگیر این موضوع و پرونده قطع این درخت است خاطرنشان کرد: در این مورد چندین فرضیه مطرح است نخست اینکه اگر فرد قاچاقچی بوده به چه علت پس از قطعه کردن درخت تا نصف، به همان شکل آن را رها کرده است.

قربانی مغرضانه بودن این اقدام برای قطع درخت را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: با توجه به مشاهدات نخستین فرضیه ما مغرضانه بودن قطع درخت به این شکل است و همان‌طور که در فیلم نیز مشاهده شد این قطعه کردن درخت مربوط به یک درخت بوده و اکنون موضوع در دست بررسی است.

وی همچنین درباره صحت کلیپ منتشر شده از آتش‌ زدن عمدی درختان جنگل‌ روستای توشی شهرستان سیاهکل جهت تغییر کاربری آن تصریح کرد: ‌منطقه منتشر شده در کلیپ مذکور جزو جنگل‌های در دست کاشت منابع طبیعی بوده و جزو جنگل‌های هیرکانی نیست.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه این منطقه جزو طرح جنگل‌کاری کاج است گفت: جنگل‌های روستای توشی سیاهکل یکی از مناطق بحرانی حریق است که هر ساله با روشن کردن یک آتش کوچک توسط گردشگران یا جنگل‌نشینان به‌ویژه در ایام وزش باد گرم شاهد حریق در آن هستیم.

قربانی با بیان اینکه جنگل روستای توشی شهرستان سیاهکل دی‌ماه سال گذشته دچار حریق شد و سوختگی درختان در کلیپ، مربوط به همان زمان است تصریح کرد: در این حریق کف جنگل‌ توشی به صورت سطحی سوخت و این حریق عمیق نبود لذا همه آن درختان نیز در یک سطحی سوخته‌ یا با دود سیاه شدند.

وی با بیان اینکه اگر به بالای درخت و شاخه‌های بالایی آن نگاه کنید سبز و زنده بوده و در حال رشد است از این رو ادعای سوزاندن درختان برای خشکاندن آنان و سپس تغییر کاربری جنگل صحت نداشته و کاملاً کذب است افزود: این مشاهدات براساس بازدید میدانی کارشناسان مربوطه از جنگل روستای توشی شهرستان سیاهکل است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − شش =