احداث بیمارستان پورسینا مطالبه تاریخی مردم رشت

0 17

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه یکی از مطالبات تاریخی مردم گیلان محقق شده، گفت: باید برنامه‌ای که طراحی‌شده در فرصت تعیین‌شده با همکاری همه‌جانبه فوراً عملیاتی شود.

عصر کاسپین/ سید علی آقازاده در نشستی که امروز در حاشیه بازدید میدانی از محل احداث بیمارستان جایگزین پورسینا رشت در سالن اجلاس موسسه نوین ابنیه قرارگاه سازندگی خاتم النبیا سپاه مجری احداث بیمارستان جایگزین پورسینا برگزار شد، احداث بیمارستان جایگزین پورسینا را یک مطالبه تاریخی مردم رشت برشمرد و اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته مطالبات تاریخی مردم رشت در داشتن یک بیمارستان جنرال محقق شده و باید برنامه‌ای که طراحی‌شده در فرصت تعیین‌شده با همکاری همه‌جانبه فوراً عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه رشت نیمی از جمعیت استان را در خود جای‌داده، افزود: ارائه خدمات آموزشی و درمان در بیمارستان کنونی پسندیده نیست و باید همه کمک کنند تا احداث بیمارستان پورسینا تسریع شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه مبنای احداث بیمارستان پورسینا باید جنرال باشد، گفت: اگر در فرایند احداث بیمارستان جنرال پورسینا اصلاحی نیاز است، طراحی‌ها از الآن باید آغاز شود و مجلس نیز آمادگی لازمه را در این جهت دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جدیت احداث پروژه‌های عمرانی را در استان پیگیری می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث پورسینا که یک نیاز مبرم و فوری است، احداث بیمارستان‌های جایگزین رازی و شفا نیز لازم است در دستور کار قرار بگیرند و پشتیبانی شوند.

آقازاده با تأکید بر اینکه احداث بیمارستان پورسینا به هر دلیلی نباید متوقف شود، بیان کرد: احداث این طرح عام‌المنفعه به دست قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه سپرده شده و انتظار است ادامه احداث این طرح بزرگ به سبب منابع مالی، کند نشود.

شهردار رشت نیز در این نشست با اشاره به موانع موجود در احداث بیمارستان جنرال پورسینا رشت اظهار کرد: در طرح احداث بیمارستان پورسینا تعدادی مراکز تجاری پیش‌بینی‌شده که با توجه به وجود ادارات کل و نهادهای دولتی، بار ترافیکی در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه تاکنون تذکراتی در ارتباط با موانع احداث بیمارستان پورسینا ارائه‌شده، افزود: علیرغم موانع موجود، مجموعه شهرداری رشت آمادگی لازم را در ارتباط با تسریع در احداث بیمارستان دارد.

رئیس شورای شهر رشت نیز با تصریح بر اینکه پارلمان شهری نگاه مثبتی به سلامت مردم دارد، اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان رویکرد مثبتی در ارتباط با توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان دارد و شورای شهر نیز در این جهت همکاری لازم را خواهد کرد.

محمدحسین واثق کارگر نیا با اشاره به اقدامات عملیاتی مدافعان سلامت گیلان در حفظ و پایداری سلامت مردم در بحران کرونا افزود: عملکرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همکارانشان در بحران کرونا موجب شد تا بیماری کرونا در استان کنترل و توفیقاتی نیز در ارتباط با بخش‌هایی از نظام سلامت گیلان جمله واکسیناسیون حاصل شود.

رئیس شورای شهر رشت با تصریح بر اینکه این شورا و شهرداری رشت در همه زمینه‌ها آمادگی همکاری با دستگاه‌های اجرایی دارد، گفت: شهر رشت در حوزه گردشگری قابلیت‌های فراوانی دارد که گردشگری سلامت از نمونه‌های آن است و ما مشتاق توسعه این بخش هستیم.

واثق کارگر نیا با اشاره به موانع موجود در احداث بیمارستان پورسینا بیان کرد: لازم است کارشناسی تخصصی از سوی پلیس راهور انجام شود تا از الآن گره‌های ترافیکی احتمالی احداث بیمارستان پورسینا شناسایی و مجری و پیمانکار نسبت به رفع آن‌ها چاره‌اندیشی کنند.

وی با تأکید بر اینکه سلامت مردم را باید تومان با رفاه شهری فراهم کرد، افزود: همان‌گونه که سلامت مردم در اولویت قرار دارد، معضل ترافیک نیز از دغدغه‌های مردم است و باید به آن توجه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =