تامین اعتبار از محل منابع ملی و استانی مهمترین و اصلی ترین عامل در بهبود و توسعه زیرساخت های توزیع برق استان است

0 11

جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در محل دبیرخانه مجمع ( دیوان محاسبات استان) با حضور جمعی از مدیران کل ادارات و دستگاههای اجرایی استان برگزار و به بررسی چالش های پیش روی استان پرداخته شد.

عصر کاسپین/ در این جلسه مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان  با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات در سفر رئیس جمهوری به این استان اختصاص یافته، گفت: سهمیه هر شهرستان، محل و چگونگی هزینه کرد آن باید به تفکیک مشخص شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه نبود گاز و آب در مناطق دورافتاده قابل قبول نیست، افزود: زیبنده نیست به دلیل هزینه بالا از خدمات دهی به مردم مناطق دوردست خودداری کنیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه ادارات برق و آبفا مناطق دارای بیشترین مشکل را شناسایی کنند، افزود: تقویت جریان برق در مناطقی که بیشترین نوسانات برقی را دارد در اولویت دستور کار قرار گیرد.

همچنین محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان نیز خاطرنشان کرد: اینشرکت با بیش از ۱ میلیون ۵۶۱ هزار مشترک یکی از بزرگترین دستگاههای خدمت رسان در سطح استان و کشور است.

وی تاکید کرد: در کل استان قریب به ۲۱ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف، حدود ۱۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و بیش ۲۳ هزار ترانسفورماتور برق وجود دارد.

مهدیزاده به برخی از چالش های توزیع برق گیلان از جمله سرقت شبکه، سرقت انرژی و فرسودگی شبکه اشاره کرد و افزود: طی سالیان اخیر در کل استان حدود ۷ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه های فرسوده برق شده و بالغ بر ۱۳ هزار کیلومتر شبکه فرسوده باقی مانده که میبایست پس از تامین اعتبار مورد نیاز نسبت به جایگزینی  واصلاح  آن اقدام نمود .

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: در کل استان قریب به ۳۵ درصد فیدرها، در حالت پرباری قرار دارند که باید ظرفیت جدید بویژه در بحث فوق توزیع و فشار قوی ایجاد و احداث شود.

وی به تشریح برنامه های مهم و کلان توزیع برق گیلان و چگونگی پراکندگی مشترکین در تعرفه های مختلف پرداخت و افزود: ۲۵ درصد از مشترکین گیلان، ۵۰ درصد از برق استان را مصرف می کنند و پیش بینی می شود  با  ۱۴.۷ درصد رشد، حداکثر نیاز مصرف بار سال ۱۴۰۱ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به ۲۵۳۹ مگاوات برسد.

مهدیزاده تاکید کرد: رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف برق مشترکین بهترین راه برای مدیریت مصرف برق مشترکین است.

مدیرعامل توزیع برق استان گیلان گفت: باتوجه به تاکیدات وزارت نیرو و شرکت توانیر تعویض و نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین دیماندی و مشترکین خانگی پرمصرف باید با سرعت و جدیت دنبال شود و در همین راستا در استان گیلان ۵۰۰۰ کنتور هوشمند برای مشترکین صنعتی،کشاورزی ، تجاری و برخی مشترکین پرمصرف خانگی نصب خواهد شد.

وی درپایان تخصیص اعتبارات مکفی از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران جهت بازسازی شبکه های آسیب دیده در بحران های جوی گذشته و استفاده از اعتبارات ملی به منظورتداوم طرح جهادی جایگزینی شبکه های توزیع فشار ضعیف فرسوده استان با کابل خودنگهدار به جهت پایداری شبکه خصوصا در بحران های جوی خواستار شد.

همچنین محمدرضا کردلو مدیرکل دیوان محاسبات گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ استان هنوز ابلاغ نشده است، تصریح کرد: این موضوع موجب می‌شود برای مبادله موافقت نامه دچار مشکل شویم لذا از نمایندگان استان خواستار پیگیری موضوع هستیم.

وی مهلت استفاده از اعتبارات ۱۴۰۰ را تا آخر تیرماه اعلام کرد و ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم برای جذب اعتبارات خود تا این تاریخ اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − یازده =