جذب ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قانون حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین

0 15

پارک علم و فناوری گیلان اعلام می‌نماید در راستای حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان، ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلاتی در قالب دستورالعمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ توسط شرکت های فناور جذب شد.

عصر کاسپین/ دکتر علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: این تسهیلات در دو نوع ایجاد، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش می‌باشد که برای هریک از دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده و خوشبختانه پارک علم وفناوری گیلان توانسته بیش از ۵۰ درصد این بودجه را جذب نماید.

وی افزود: از ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی تبصره الف قانون بودجه ۱۴۰۰، مربوط به این سازمان، مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال توسط ۵ شرکت فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم وفناوری گیلان، در قالب سرمایه در گردش و توسعه‌ای جذب شد.

ایشان با اشاره به برنامه ریزی و ارزیابی های انجام شده برای جذب بودجه باقی مانده گفت: با توجه به درخواست های دیگر شرکت های فناور برای استفاده از این تسهیلات، ارزیابی هایی در حال انجام و پیگیری است که پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت ماه امسال باقی مانده این تسهیلات توسط متقاضیان جذب و توسط بانک عامل اعطاء شود.

وی اضافه کرد: شرکت های فناور و دانش بینان در استان، ظرفیت جذب بیشتر از سقف تعیین شده را دارند که امیدوارم با حمایت دستگاه های اجرایی استان و استانداری گیلان، شرکت های دانش بنیان استان بتوانند از تمامی بودجه اختصاصی این قانون برای استان؛ بهره مند گردند.

دبیر ستاد دانش بینان استان در خصوص بند الف تبصره ۱۸، قانون بودجه اضافه کرد: در این قانون به دولت اجازه داده می شود برای مردمی‌ شدن اقتصاد، حداکثرسازی مشارکت اقتصادی، بهره‌گیری موثر از ظرفیت‌های شرکت های فناور و دانش بینان برای ایجاد اشتغال پایدار، برنامه‌ریزی‌ نماید.

وی افزود: این تبصره به سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان فرصت می دهد تا ایجاد فرصت های شغلی جدید و پایدار در منطقه و شناسایی استعدادها و قابلیت‌های مناطق، از طریق حمایت‌های نهادی، اعتباری، آموزشی و اجرائی، اقدامات مصرح در ذیل این تبصره را بر اساس سیاست‌های مصوب شورای‌ عالی اشتغال انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =