نخستین جشنواره چای املش برگزار شد

0 32

اولین جشنواره چای شهرستان املش در منطقه تابستان نشین روستای بیلی لنگه،با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مردم شهرستان املش و این روستا برگزار شدمدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان در این جشنواره گفت: شهرستان املش ۳ هزار و ۵۰۰ سال سابقه تاریخی بویژه در منطقه رانکوه دارد.
عصر کاسپین/ ولی جهانی افزود: ۱۵۲ اثر تاریخی شهرستان املش در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: این شهرستان از لحاظ ثبت آثار ملی دومین شهرستان در کشور ،و چهارمین شهرستان در استان از لحاظ ثبت آثار ملی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان
افزود: ۴۷۰ هنرمند صنایع در شهرستان املش فعالیت می کنند.
وی هم چنین گفت: شهرستان املش از لحاظ أثار تاریخی بافت ارزشمند و ظرفیت های گردشگری ،صنایع دستی و میراث فرهنگی متنوعی دارد.
ولی جهانی افزود: در بحث گردشگری و تأسیس مجتمع های گردشگری و اقامتی ،خوشبختانه تسهیلات خوبی به سرمایه گذاران با ۱۰ درصد سود پرداخت می شود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره چای عنوان کرد: اولین جشنواره چای شهرستان املش امروز برگزار می شود.
ولی جهانی افزود: شهرستان املش نقش به سزایی در تولید چای کشور را دارد ،به طوری که ۳۵درصد چای کشور در شهرستان املش تولید می شود.رئیس سازمان چای کشور نیز در این جشنواره گفت: چای اولین نوشیدنی در کشور است.
حبیب جهانساز افزود: خوشبختانه صنعت چای در گیلان و کشور احیا شده و اهمیت اقتصادی آن مورد توجه قرار گرفته است.
وی در ادامه اظهار داشت: بحث اقتصادی چای بویژه در شهرستان املش حائز اهمیت است.
حبیب جهانساز افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از کشت چای در اقلیم محدود گیلان و مازندران،هر ساله بدست می‌آید.
رئیس سازمان چای کشور در ادامه عنوان کرد: ۲۰۰هزار اشتغال در بخش چای با ۵۰هزار چای کار در استان داریم.
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که ۱۷۵ کارخانه در دو استان گیلان و مازندران در امر چای فعالیت می کنند، افزود: : علاوه بر زیبایی مناظر کشت شده چای، این محصول جایگاه ویژه ای در صنعت و اشتغال این منطقه و استان دارد.
حبیب جهانساز تصریح کرد: نوشیدن چای و مصرف چای داخلی و ایرانی برای احیای این صنعت و جلوگیری از ورود چای خارجی در کشور از توصیه‌های مؤکد ما به شمار می رود.
رئیس سازمان چای کشور افزود: این جشنواره به کمک اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار می شود.
وی هم چنین گفت؛ این جشنواره بواسطه تلاش های بی شائبه سربازان سلامت در بحث کرونا برگزار می شود.
حبیب جهانساز افزود: این دومین جشنواره چای بعد از سال ۹۸ است و من امیدوارم تکرار این جشنواره ها باعث مصرف چای داخلی به خانه های ایرانی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 17 =