ایران در قبال قطعنامه آژانس دست روی دست نمی‌گذارد/قطع دوربین‌های فراپادمانی اقدامی حداقلی خواهد بود

0 8

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پاسخ ایران به قطعنامه ضدایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران در قبال قطعنامه آژانس دست روی دست نمی‌گذارد و اقدامی مثل قطع دوربین‌های فراپادمانی، اقدامی حداقلی خواهد بود.

عصر کاسپین/ سیدعلی آقازاده درباره پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: بدعهدی آمریکا و کشورهای اروپایی و انکار تعهداتشان از سابقه آنان‌ قابل پیش‌بینی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا و ۳ کشور اروپایی شورای حکام را وادار به تصویب قطعنامه علیه ایران کردند گفت: این کشورها تلاش دارند فضایی را علیه ایران ایجاد کرده و برخوردهایی نظیر توقیف کشتی‌های ایران و اقداماتی از این قبیل را اجرا کنند.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قطعاً جمهوری اسلامی ایران براساس قانون به این اقدام عکس‌العمل نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: چه بسا ایران و سازمان انرژی اتمی در مقابل اقدامات آمریکا و کشورهای اروپایی با تأخیر عکس‌العمل نشان داده است.

وی افزود: در حوزه کنترل فعالیت‌ها به‌واسطه دوربین‌هایی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سازمان انرژی اتمی و مراکز هسته‌ای دارد ایران نهایت همکاری را با آژانس داشته و قطعاً در صورت تداوم کارشکنی‌ها اقداماتی نظیر قطع دوربین‌های فراپادمانی سازمان انرژی اتمی، اقدامی حداقلی خواهد بود که تداوم می‌یابد‌.

آقازاده گفت: ایران نهایت همکاری را با طرفین برجام داشته و آن‌‌ها پس از کارشکنی‌های مکرر حتی خودشان از این موضوع پشیمان بودند چرا که رئیس جمهور آمریکا قانون برجامی که ترامپ فسخ کرده بود را احیا کرد و این نشان از وجود تناقضات و سردرگمی آمریکا تحت فشار لابی صهیونیست‌ها است‌.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون به وظایف خود در مذاکرات عمل کرده و اکنون طبق قوانین تعهدات بین‌المللی موضوع کنترل، نظارت‌ها و توسعه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای خود را پیگیری می‌کند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌‌ها ایران در مقابل تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام دست روی دست نمی‌گذارد و آن بخش از برنامه‌های هسته‌ای خود که به دلیل ملاحظات متوقف شده بود را از سرگیری می‌کند.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای متوقف شده اذعان داشت: ایران در پاسخ به تصویب این قطعنامه برنامه‌های خود اعم از توسعه تحقیقات، فرآوری هسته‌ای و سطح غنی‌سازی را پیگیری می‌کند.

به گزارش تسنیم، قطعنامه ضدایرانی که توسط آمریکا و ۳ کشور اروپایی شامل انگلیس، فرانسه و آلمان به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شده بود روز گذشته با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف روسیه و چین و ۳ رأی ممتنع هند، لیبی و پاکستان به تصویب رسید.

در پیش‌نویس این قطعنامه ضدایرانی اعلام شده که جمهوری اسلامی ایران باید در مورد ذرات اورانیوم کشف شده در ۳ مکان هسته‌ای توضیح داده و بدون اتلاف وقت نسبت به گسترش همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حوزه شفاف‌سازی اقدامات هسته‌ای خود اقدام کند.

پیرو ارائه این قطعنامه، عصر روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه‌ای اضطراری با حضور معاون سازمان انرژی اتمی تشکیل داد که در این جلسه بهروز کمالوندی گزارشی از محدودسازی اقدامات فراپادمانی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام ارائه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 12 =