اتفاق آبادان، زنگ خطری برای رشت /نقشه راه رفع مشکل از رودخانه‌های رشت تهیه شد

0 19

 «مهدی نوری‌هریس» در چهلمین جلسه علنی شورا با اشاره به اینکه ریاست شورا در جلسه پیشین شورا اعلام کرد که کمیسیون‌های تخصصی شورا باید طرح‌هایی را با هدف توسعه و رفع موانع شهر بررسی و به صحن شورا ارسال کنند اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر در ابتدای ورود، شروع به بررسی و شناسایی مشکلات شهری کردند.

عصر کاسپین/ وی با بیان اینکه از شهردار رشت درخواست کردیم به آموزش کاربردی نیروهای شهرداری بپردازند گفت: با توجه به اینکه این آموزش‌ها انجام نشد در بودجه ۱۴۰۱، این مورد را لحاظ کردیم تا معاونت‌های شهرداری بتوانند در زمینه آموزش‌ نیروی‌های زیرمجموعه خود اقدام کنند. زیرا وقتی نیرو شهرداری متخصص باشد با ذهن خلاق در خدمت شهرداری خواهد بود، اما با اینکه این امر در بودجه دیده شده تا امروز انجام نشده است و هر بار هم که جویا شدیم فقط گفته شده مکاتبات آن انجام شده است.

وی با تاکید به اینکه نقشه راه رفع مشکل رودخانه‌های رشت را تهیه کرده‌ایم بیان کرد: ساعت‌ها نشست تخصصی در زمینه رودخانه‌های رشت، فاضلاب و تالاب برگزار کردیم کمیته‌های کاربردی تشکیل دادیم و در این نشست‌ها از متخصصین امر دعوت کردیم تا بصورت کاربردی بررسی‌های لازم انجام شود اما در جایگاه تخصیص بودجه نبودیم به همین علت از نمایندگان مجلس و هیات دولت کمک گرفتیم امروز با اختصاص بودجه پانصد میلیارد تومانی توسط دولت برای لایروبی رودخانه‌های رشت ،می‌توانیم به رفع این مشکل امیدوار باشیم. البته در تلاش هستیم بودجه بیشتری بگیریم تا مشکلات را بطور اساسی حل کنیم. امیدوارم نمایندگان شهر، در کنار مدیران شهری هر چه بیشتر تلاش کنند تا مشکلات سریعتر مرتفع شوند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه برای رفع مشکل ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی رشت رایزنی‌های متعددی انجام داده‌ایم تصریح کرد: قرار بود با تصویب شیوه‌نامه ساخت‌وساز زمین‌های نسقی در رشت این مشکل برطرف شود، اما متاسفانه با مشکلاتی که ایجاد شد، شیوه‌نامه مورد نظر در دیوان تایید نشد.

نوری هریس با تاکید به اینکه اعضای شورای اسلامی رشت تمایل به رفع مشکلات شهروندان را دارند افزود: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد ساخت‌وسازهای شهر رشت در زمین‌های نسقی صورت می‌گیرد و ناظر ساختمانی ندارد ما در کمیسیون عمران به بررسی ساختمان‌های ۵ منطقه پرداختیم و متوجه شدیم چنانچه خدای ناکرده اتفاقی رخ دهد بسیار خطرناک خواهد بود زیرا تاب‌آوری لازم را ندارند. اتفاق آبادان زنگ خطری است برای ما و باید هرچه سریعتر مشکل صدور پروانه برای زمین‌های نسقی توسط شهرداری حل شود. متاسفانه با اینکه بارها از شهردار رشت درخواست کردیم ساختمان‌هایی که خطر آفرین هستند را شناسایی کنند و اخطار لازم را بدهند تا امروز این اتفاق انجام نشده است.

وی به بی‌توجهی شهرداری رشت پیرامون تذکرات شورا اشاره کرد و گفت: در بحث المان‌های شهری از متخصصین امر در دانشگاه گیلان دعوت کردیم و بارها از سال گذشته از شهردار رشت خواستیم که به موارد بیان شده در زمینه المان‌های شهری با توجه به فرهنگ و اقلیم، دقت لازم صورت گیرد اما متاسفانه توجهی نشد و حتی کمیته‌ای هم در این زمینه تشکیل نشده است.

همچنین در حوزه خدمات الکترونیک، تاکنون چندین مرحله بابت رفع مشکلات در حوزه هوشمند‌سازی رشت و ‌کاهش بروکراسی‌های پیچیده اداری در شهرداری به شهردار رشت تذکر داده‌ایم و برنامه خواستیم اما وی همچنان بی‌توجه است. آقای شهردار انگار قرار نیست برای شهر کار بکنند!

وی در ادامه بیان داشت: از مدیران مناطق خواستیم برنامه ارائه بدهند تا بتوانیم در زمینه درآمد پایدار برای هر منطقه، همفکری کنیم اما به صراحت گفتند ما شهردار داریم و قرار نیست به شما برنامه بدهیم و این یعنی به عنوان نمایندگان مردم در شورا حتی نمی‌توانیم از مدیران شهری برنامه بخواهیم. رشت شهر اولین‌ها بوده اما امروز با بی‌تدبیری مدیران در حال بدل شدن به شهر آخرین‌ها هستیم.

نوری هریس با اشاره به اینکه قرار بود برنامه زمان‌بندی پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت به شورا ارسال شود بیان کرد: شهرداری رشت نسبت به وضعیت آسفالت و نواقص آن در شهر بی‌اطلاع است و هر کدام از قرار دادهای شهرداری رشت را که باز می‌کنیم، دارای اشتباهات فاحش فراوانی است.

وی با تشریح اینکه رسیدگی به مشاغل پر ترافیک بر عهده حوزه خدمات شهری است نه معاونت عمران گفت: کمیته‌ای توسط شهردار در این مورد تشکیل شده که مسئولیت آن به معاونت عمرانی داده شده است در حالیکه باید به حوزه خدمات شهری داده شود.

نوری‌هریس در پایان با بیان اینکه از شهردار رشت تقاضا دارم اگر به فردی مسئولیت داده است که توانایی انجام امور را ندارد، لطفا از وی سلب اختیار کند افزود: باید امور را به‌درستی و برای رفع مشکلات شهروندان با دقت انجام دهیم و از افرادی که توانمندی لازم را دارند استفاده شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − شانزده =