افتتاح پروژه های برقرسانی در شهرستان لنگرود با اعتباری قریب به ۲۰ میلیارد ریال

0 12

شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان میزبان سفر یکروزه همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بود و اصلاح شبکه فرسوده و جایگزینی بیش از ۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی فرسوده با کابل خودنگهدار و تعویض ۶۴ عدد پایه فرسوده در روستای فتیده شهرستان لنگرود به بهره برداری رسید.

عصر کاسپین/ ابتدا جلسه ای با حضور حائری، مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت های توزیع و برق منطقه ای گیلان، به میزبانی سالن جلسات توزیع برق استان برگزار شد و طی آن معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: متأسفانه طی چند سال اخیر تراز تولید و مصرف برق به هم خورده بود و همین نکته باعث می‌شد که در تابستان‌ها دچار محدودیت‌هایی شویم که به صنعت و بخش خانگی اعمال می‌شد.
وی با اشاره به برنامه وزیر نیرو برای افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق طی چهار سال، افزود: این برنامه شامل ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه‌های حرارتی، ۱۰ هزار مگاوات انرژی‌های تجدید پذیر و ۱۰ هزار مگاوات نیز نیروگاه‌های حرارتی احداث‌شده توسط صنایع است که بر اساس آن طی چهار سال دولت مردمی ۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور اضافه خواهد کرد.
معاون وزیر نیرو درباره عبور از زمستان بدون خاموشی گفت: زمستانی که گذشت، زمستان سختی بود و باوجود محدودیتی که در قسمت تامین سوخت گاز با توجه به رشد مصرف گاز خانگی داشتیم، اما همکاری‌های بسیار خوبی با وزارت نفت، صمت و سایر دستگاه‌ها صورت گرفت و توانستیم این زمستان را بعد از چند سال محدودیتی که اعمال می‌شد، بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذاریم و این امیدواری وجود دارد که تابستان پیش رو نیز با همت تمامی دست اندرکاران و همراهی مردم شریف با کمترین مشکل طی شود.
حایری ابراز امیدواری کرد که با ترکیبی از ظرفیت نیروگاه‌های جدید و برنامه مدیریت مصرف، بتوانیم تاب‌آوری شبکه را افزایش دهیم؛ یعنی در کنار افزایش ظرفیت تولید بتوانیم مدیریت مصرف منطقی را در کشور اجرا کنیم.
وی با تشریح برنامه وزارت نیرو برای گذر از پیک تابستان ، اظهار داشت: برای تابستان ۱۴۰۱ نیز ۱۰۰ برنامه عملیاتی در نظر گرفته شده است که با اجرای دقیق این برنامه‌ها، امیدواریم با کمترین مشکل از تابستان سخت عبور کنیم.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در بخش مدیریت مصرف انعقاد تفاهمنامه با مشترکان صنعتی، کشاورزی و تجاری برای همکاری و تعدیل بار در زمان پیک صورت پذیرفته است و به مشترکین همکاری کننده پاداش تعلق خواهد گرفت.
حائری در باره میزان ساخت داخل در صنعت برق گفت: ۱۰۰ درصد قطعات بخش توزیع ساخت داخل است و سهم بخش داخل در قسمت انتقال ۹۰ درصد و بخش تولید نیز ۸۵ درصد است که تلاش می شود با همکاری سهم تولید افزایش یابد.
وی افزود: احداث هزار مگاوات نیروگاه و تولید و انتقال برق آن حدود یک میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز د ارد که اگر بتوان راندمان نیروگاه‌های موجود را افزایش داد صرفه جویی خوبی صورت می گیرد.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو در باره افزایش راندمان نیروگاهی گفت: در سال ۱۴۰۰ این راندمان به بالای ۳۹ درصد رسید و تلاش می شود تا آخر ۱۴۰۱ این راندمان به بالای ۴۰ درصد افزایش یابد.
حائری افزود: هر یک درصد افزایش راندمان سالانه ۲۰ میلیارد متر مکعب در مصرف سوخت صرفه جویی به همراه خواهد داشت.
وی درباره میزان تلفات شبکه توزیع برق هم خاطرنشان ساخت: تلفات شبکه توزیع در سال‌های گذشته ۱۵.۱ درصد بود که این میزان در سال ۹۹ به ۹.۲ درصد کاهش یافت که تلاش می‌شود تلفات به ۸ درصد کاهش یابد.
همچنین پرویز محمدنژاد رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی و نماینده مردم لنگرود در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به همراه مدیران صنعت برق استان به ارایه چالش های استان در حوزه انرژی پرداختند و پیشنهادات و درخواست های لازم برای بهتر شدن و شکوفایی این حوزه مهم و زیر ساختی را ارائه کردند. 
حائری در آیین افتتاح پروژه‌های شهرستان لنگرود گفت:تمام تلاش ما این است که شبکه‌های خودنگهدار را در کل استان گیلان گسترش دهیم.

همایون حایری با اشاره به اینکه کل شبکه هوایی فشار ضعیف مسی در استان ۲۰ هزار کیلومتر است، افزود: بر طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده از این میزان شبکه هوایی مسی تاکنون ۷ هزار کیلومتر آن با کابل خودنگهدار احیا شده است و ۱۳ هزار کیلومتر باقی مانده تا اواسط سال آیتده به اتمام خواهد رسید.

همچنین در آئیین افتتاح پروژه‌های شهرستان لنگرود، محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: پروژه مهم اصلاح شبکه فرسوده و جایگزینی بیش از ۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی فرسوده با کابل خودنگهدار و تعویض ۶۴ عدد پایه فرسوده در روستای فتیده شهرستان لنگرود با اعتباری بیش از ۱۹۹۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.
مهدیزاده تاکید کرد: استان گیلان یکی از فرسوده‌ترین شبکه‌ های توزیع برق را دارد و عمده این فرسودگی به دلیل شرایط آب و هوایی استان است و تلاش داریم عقب ماندگی موجود در بخش نوسازی شبکه با سرعت اجرایی شود تا مردم شریف استان از نتایج آن بهره مند شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − دو =