ایجاد بازارچه گل و گیاه در رشت / عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو تا کنون در توسعه صنعت توریسم و اشتغال تاثیری نداشته است

0 21

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: ایجاد بازارچه تولید و عرضه گل و گیاه در رشت ،در کنار ایجاد اشتغال به رونق اقتصادی شهر نیز کمک می کند.

عصر کاسپین/ محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در چهل و دومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به ۲۲ خرداد مصادف با روز جهانی مبارزه با کار کودک اظهار کرد: متاسفانه این کودکان به واسطه فقر مالی و مشکلات خانوادگی از دنیای کودکی فاصله گرفته اند و بسیاری از آنان به کار تمام وقت اشتغال دارند و حتی فرصت تحصیل را نیز از دست داده اند و متاسفانه در شهر رشت همچون برخی دیگر از شهرهای کشور و حتی جهان ، شاهد فعالیت کودکانی در قالب کودک کار هستیم که سن‌ آنان حتی به کمتر از ۱۰ سال می رسد.

وی با بیان اینکه انشاا با رفع فقر و مشکلات معیشتی و خانوادگی، دیگر شاهد فعالیت کودکان کار نباشیم افزود: ان شاا با برنامه ریزی در این باره و رفع فقر و مشکلات معیشتی از جامعه، در هیچ کجای ایران اسلامی و حتی جهان شاهد پدیده شوم کودکان کار نباشیم و همگان بکوشیم تا فرزندان شهر و کشورمان بتوانند با درک درست از فضای کودکانه و روحیه نشاط و شادابی برای حضوری موثر در آینده این کشور تربیت شوند.

کارگرنیا با اشاره به روز جهانی اهدای خون بیان کرد: چهاردهم ژوئن مصادف با ۲۴ خرداد ،به منطور قدردانی از اهدا کنندگان خون و آگاهی بخشی به مردم در راستای این اقدام مثبت و خداپسندانه از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان روز جهانی اهدای خون نامگذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اهدای خون اقدامی خداپسندانه است افزود: اقدام خداپسندانه اهدای خون در بین مردم ایران اسلامی به واسطه باورها و تاکیدات دین مبین اسلام در راستای باری رساندن به همنوعان بسیار مورد توجه است و برخلاف بسیاری از کشورها که در آن اهدا کنندگان خون در قبال این اقدام پول دریافت می کنند ،مردمان شریف و نجیب ایران اسلامی تنها با هدف رضای خدا و بر اساس آموزه های دینی و خدمت به همنوعان خود به این اقدام مبادرت دارند.

کارگرنیا با قدردانی از اقدام خیرخواهانه اهدا کنندگان خون گفت : قدردان تمامی این افراد نیکوکار هستیم و برایشان از درگاه باریتعالی سلامتی و توفیق مسئلت داریم.

 

کارگرنیا به عنوان شهر خلاق خوراک رشت در یونسکو اشاره کرد و گفت : شهر رشت در بیستم آذر سال ۹۴ از سوی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک انتخاب شد و قرار بود این عنوان به یک برند برای رشت تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی می توانیم از عنوان شهر خلاق به عنوان یک برند برای رشت نام ببریم که در صنعت توریسم ، اشتغال و اقتصاد شهر تحول ایجاد کند افزود: با نگاهی گذرا به طی مدت زمان حدود هفت ساله از کسب عنوان شهر خلاق خوراک رشت از سوی یونسکو به این نتیجه می رسیم که متاسفانه عنوان شهر خلاق خوراک تا کنون در توسعه صنعت توریسم ، گردشگری ، اشتغال و اقتصاد شهر هیچ تاثیری نداشته است و حتی در موارد بسیاری با اقداماتی بیهوده ،هزینه های فراوانی را در دوره های مختلف به شهر تحمیل کرده است .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو برای تبدیل به برند نیازمند داشتن برخی از زیر ساخت ها از جمله توسعه مراکز اقامتی ،گردشگری و غیره است گفت: در این باره نیز غفلت های فراوانی صورت گرفته است و عملا هیچ تغییری از این بابت نسبت به زمان پیش از کسب این عنوان برای رشت رقم نخورده است و همچنان شاهد برگزاری رویدادها و طرح های بیهوده ای هستیم که عملا با اهداف تعیین شده ای از سوی یونسکو برای شهرهای خلاق فاصله فراوانی دارد.

کارگرنیا با اشاره به اجرای یکسری از برنامه ها طی چند روز اخیر تحت عنوان شهر خلاق بیان کرد: این برنامه ها همان تکرار مکررات هستیم و برخی از موضوعات از جمله رویداد بازی های خلاقانه با زباله های بازیافتی که در قالب نخستین سالانه شهر خلاق رشت در حال انجام است هیچ ارتباطی و مطابقتی با موضوع شهر خلاق خوراک ندارد.

وی با انتقاد از عدم استفاده از نقطه نظرات کمیسیون های تخصصی شورا در موضوع شهر خلاق خوراک افزود: یقینا کمیسیون های تخصصی شورای رشت که به نحوی با این عنوان شهر خلاق خوراک ارتباط دارند ، می توانند پیش از اجرایی شدن برخی از برنامه های بی محتوا و غیر مرتبط ،تذکرات لازم را به متولی حوزه بدهند تا از تحمیل هزینه های بیهوده جلوگیری و همچنین برنامه های با کیفیت و موثر تدوین و اجرایی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =