جلب همکاری صنایع جهت گذر از پیک بار سال ۱۴۰۱

0 18

طی جلسه ای با حضور آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر، مدیران ارشد صنعت برق و نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و کلیه شرکت های توزیع و برق منطقه ای کشور، به بررسی راهکارهای همکاری برای گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۱ پرداخته شد.

عصر کاسپین/ دراین جلسه کردی گفت: بر اساس الگو‌های آب و هوایی پیش بینی شده و برنامه ریزی انجام شده، تمامی برنامه‌های در نظر گرفته به منظور مدیریت بار شبکه‌های توزیع برق از هفته آینده وارد مرحله اجرایی شده و همه ظرفیت‌ها به منظور عبور ایمن و بی دغدغه از تابستان پیش رو به کار گرفته خواهد شد.

وی افزود: میان تولید و مصرف ناترازی وجود دارد، اما این ناترازی سال گذشته حدود ۱۵ هزار مگاوات بود و اکنون با توجه به اقدامات انجام گرفته، رقم این ناترازی ۴ تا ۵ مگاوات کاهش پیدا کرده است.

کردی تاکید کرد: مشارکت مشترکین صنعتی در کل کشور در برنامه های کاهش پیک، یک اصل مهم و تاثیرگذار در موفقیت صنعت برق کشور در تامین برق پایدار است بنابراین ضروری است بیشترین و بهترین همکاری ممکن صورت پذیرد تا همگان از نتایج مثبت آن بهره مند شویم.

آرش کردی افزود: برای تامین برق پایدار صنایع ضروری است که برنامه‌ها به دقت اجرایی شود و صنایعی که برای تعمیرات سالانه یا تعطیلات تابستانی از مدار خارج می‌شوند، باید تا ۹۰ درصد بار مصرفی خود را کاهش دهند.

وی بیان داشت: همکاری دو وزارتخانه برای گذر از اوج مصرف برق تاکنون بی نظیر بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۴ و ۱۵ خرداد برنامه‌های مدون شده تمام شرکت‌های برق در سراسر کشور را برای گذر از اوج مصرف مرور می‌کنیم و از ساعت صفر روز ۱۶ خرداد طرح راهبری گذر از اوج مصرف برق به مدت ۳ ماه تا ۱۵ شهریور اجرا خواهد شد که امیدواریم کاهش محسوسی در مصرف برق در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشته باشیم.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی با وزارت صمت، برای ماه نخست این طرح، کاهش ۴ هزار مگاوات، برای ماه دوم ۶ هزار و برای ماه سوم کاهش ۴ هزار مگاواتی برق در نظر گرفته شده است.

همچنین حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز در این نشست با اشاره به این که علیرغم افزایش قابل توجه مصرف انرژی، تاکید شخص وزیر نیرو بر جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در تامین برق مشترکان است و به همین منظور ضروری است تمامی امکانات در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع نیرو به منظور گذر ایمن از تابستان ۱۴۰۱ به کار گرفته شود.

وی همچنین استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، متخصصان داخلی، کارشناسان خبره شاغل در صنعت برق و دانشگاهیان را راهکاری موثر در افزایش بهره وری و استفاده بهینه از امکانات فعلی و جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی دانست و یادآور شد: در حال حاضر، ظرفیت و تاسیسات قابل قبولی در کشور وجود دارد که می‌توان با استفاده از راهکار‌های خلاقانه و ارتباط موثر تمامی شرکت‌های توزیع برق کشور با یکدیگر از این تاسیسات، حداکثر استفاده را برد.

در این نشست همچنین مدیرکل دفتر امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صمت با اشاره به آغاز فصل گرما و ضرورت هماهنگی برای تامین برق کشور گفت: برنامه‌های تعیین شده بر اساس نیاز‌های کشور طراحی شده است و امیدواریم این کار‌ها در آرامش و گذر از دوران اوج بار تاثیرگذار باشد.

کتایون نعمت پور افزود: در تدوین برنامه‌ها سعی شده است از ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

وی اظهار کرد: در این طرح صنایع فولاد، سیمان، مس، آلومینیوم، سرب، روی، کاشی، سرامیک و صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی برای کاهش مصرف و جابجائی بار همکاری خواهند کرد.

در ادامه به راهکارهای جلب همکاری مشترکین صنعتی در ایام پیک پرداخته شد و حاضرین به طرح مسائل و چالش های موجود پرداختند.

 گفتنی است در این جلسه محمدتقی مهدیزاده بهمراه جمعی از معاونین شرکت، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای، مدیرکل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان نیز حضور داشتند و ضمن استماع طرح های جلسه به ارائه مطالب در زمینه همکاری مشترک برای گذر از پیک ۱۴۰۱ پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + چهار =