رشت در مرحله بحران محیط زیستی قرار دارد / هفته محیط زیست در رشت تبریک ندارد

0 19

سید حسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در چهل و یکمین جلسه صحن علنی شورا با اشاره به اینکه هفته محیط زیست در رشت تبریک ندارد، اظهار کرد: به هزاران دلیل میگویم که هفته محیط زیست در رشت تبریک ندارد و یکی از دلایل وضعیت دو روخانه زرجوب و گوهررود است که از میان شهر رشت عبور می کنند در حالی که بیش از صد مدخل آلاینده در آن وارد می شود و جان مردم رشت را به خطر انداخته است.

عصر کاسپین/ رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان این مطلب که عده ای حل مشکلات محیط زیستی شهر رشت را نیاز به بودجه عنوان می کنند، گفت: برای اجرای برخی از اقدامات زیست محیطی رشت نیاز به بودجه است اما برای خیلی از موارد نیازمند هنر مدیریتی هستیم.

سید حسین رضویان با ابراز تاسف از اینکه صد مدخل آلاینده که پسآب صنعتی و فاضلاب انسانی را وارد دو روخانه نموده است و مردم را با مشکلات جسمانی و بیماریهای صعب العلاج مواجه کرده است، بیان داشت: این مشکل بسیار جدی مردم رشت است که سالها آنها را تهدید می کند اما زمانی که می خواهیم در مورد جمع آوری این آلاینده ها صحبت کنیم به گونه ای برخورد می شود که انگار مسئله ای کوچک است و شوخی قلمداد می گردد.

وی با تاکید بر این که می بایست بیمارستانها تصفیه خانه داشته باشند، اذعان داشت: بسیاری از بیمارستانها ادعا دارند که دارای تصفیه خانه هستند ولی هنوز خروجی فاضلاب هایشان به رودخانه میریزد.

رئیس کمیسیون بهداشت شورا ادامه داد: کارخانه ها برای انجام کار تولیدی خود نباید به گونه ای عمل کنند که به قیمت جان مردم کار کنند.

رضویان با اشاره به اینکه شورای ششم، زبان مردم محلات کم برخوردار است، بیان داشت: شهروندان محلات فخب، سیاه اسطلخ وصفه‌سر چه گناهی کرده اند. خیلی از کارها می بایست در این محلات انجام شود که حتی زمان اجرای آنها نیز مشخص نیست.

وی افزود: به کسانی که سلامت مردم شهر را به خطر انداخته اخطار بدهید و اگر به اخطار شما عمل نکردند، وظیفه قانونی خود را انجام دهید.

رئیس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شورا زبان و نماینده مردم است، گفت : مردم همیشه در همه ادوار تقاضای اولشان داشتن محیط زیست و سلامت شهری بود. مسئله محیط زیست در رشت بحرانی است. اگر کسی امروز این را باور ندارد، باید خود پاسخگوی مردم باشد.

در ادامه جلسه رضویان خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: از ریاست شورا تقاضا دارم تا ادارات مرتبط و ذی ربط همچون محیط زیست، منابع طبیعی به صحن شورا دعوت شوند و در حضور نمایندگان مردم توضیح دهند که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: شورای شهر رشت اگر نمی تواند، معضل صد نقطه آلوده را حل کند، لااقل تلاش و کوشش کنند تا پایان شورای ششم، معضلات ده نقطه را حل کند. متروپل درآبادان فرو ریخت و همه عزادار شدیم. یک کشور متاثر شدند اما در رشت به سبب مشکلات زیست محیطی روزانه چند نفر به سرطان مبتلا می شود و از بین می روند و ما انگار نه انگار چنین اتفاق ناخوشایندی در رشت می افتد و خیلی راحت از کنارش می گذریم.

سید حسین رضویان در پایان گفت: از تمام نهادها و سازمانهای مرتبط می خواهم که به صحن شورا بیایند و پاسخگوی مردم باشند و گزارش بدهند که تا الان برای رفع مشکل محیط زیست شهر رشت چه کردند؟ همچنین نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی، صدای مردم رشت را به تهران برسانند که رشت در مرحله بحران محیط زیستی است و زندگی مردم در خطر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + چهار =