شهردار رشت: برخورد قاطع با مافیای ساخت‌وسازهای غیرمجاز دنبال می‌شود

0 20

شهردار رشت از برخورد قاطع با مافیای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در رشت با ورود دستگاه قضا خبر داد و گفت: نزدیک‌ به ۹ هزار رأی تخریب در رشت داریم.

عصر کاسپین/ امیرحسین علوی عصر امروز در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و‌ سازهای غیرمجاز با اشاره به آمار فزاینده ساخت و سازهای بدون سند در رشت اظهار داشت: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ بیش از ۷۰۰ رای تخریب در این شهر انجام شد که نسبت به آمار بیش از ۹ هزار رأی تخریب شاید آمار بالایی نباشد اما قابل توجه بود.

شهردار رشت با اشاره به ورود دستگاه قضا با همکاری مجموعه انتظامی برای تخریب و برخورد با خلاف‌سازهایی که در شهر رشت قلدری می‌کنند گفت: در ایام اخیر چندین حکم تخریب ساخت وسازهای فاقد مجوز قانونی در رشت اجرا شد و برخورد قاطع با مافیای خلاف‌سازی در رشت دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک‌ به ۹ هزار رأی تخریب در رشت داریم که بسیاری از آن‌ها در مناطق حاشیه شهر هستند و به راحتی قابلیت تخریب ندارند لذا لازم است تمهیداتی اندیشیده شود که به سمت استحکام‌سازی هدایت شوند یا اقدام قاطع دیگری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیرمجازی که در داخل جنگل‌های گیلان انجام می‌شود اظهار داشت: مجوزهای غیرقانونی که گاهاً برای افراد صادر می‌شود مشکلاتی را برای استان به وجود آورده است.

میرحامد اختری گفت: مجوزهایی که برای توسعه روستاها باید در اختیار مردم روستا قرار گیرد از فروش آن‌ها به افراد غیربومی جلوگیری شود و دستگاه‌های مربوطه صدور مجوز نیز به هیچ عنوان بدون هماهنگی با اداره‌کل منابع طبیعی استان مجوز صادر نکنند.

وی از دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و سایر دستگاه‌ها نیز خواست حتماً قبل از ارائه خدمات‌ استعلام لازم را از اداره‌کل منابع طبیعی استان کسب کنند تصریح کرد: بیشترین تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به شهرستان تالش بوده است.

اختری افزود: طبق تبصره ذیل ماده ۵۵، اداره‌کل منابع طبیعی اختیار دارد بدون ورود دستگاه قضا مستقیماً برای تخریب برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز ورود کند و در این راستا ۲۱۱ فقره در فروردین ماه با ورود مستقیم منابع طبیعی استان تخریب شد و در اردیبهشت ماه امسال نیز در ۷۳ فقره تخریب انجام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =