ضرب و شتم ۲ جنگلبان در رشت و سیاهکل/ عرصه را برای قاچاقچیان تنگ خواهیم کرد

0 11

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با اشاره به حمله ور شدن قاچاقچیان به دو جنگلبان، خاطرنشان کرد: یکی از قرقبانان نیز پس از درگیری با فرد متصرف در سیاهکل زخمی شد.

عصر کاسپین/ سرهنگ محمد قربانی لرد از جلوگیری جنگلبانان گیلانی از تاراج انفال خبر داد و اظهار کرد: بامداد روز گذشته و در جریان گشت ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از جنگل های منطقه لاکان رشت، یک مورد مشکوک مشاهده شد.

وی با بیان اینکه دو جنگلبان مذکور با مشاهده یک سواری تاکسی پارک شده در حاشیه جنگل های لاکان پیگیر موضوع شدند، تصریح کرد: متاسفانه روش قاچاقچیان تغییر کرده و شاهد قاچاق چوب آلات از طریق خودروهای سواری هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ادامه داد: جنگلبانان با ورود به داخل جنگل با تعدادی از قاچاقچیان چوب مواجه شدند که اقدام به قطع درختان کرده و در حال جابجایی آن بودند.

وی با اشاره به حمله ور شدن قاچاقچیان به این دو جنگلبان، خاطرنشان کرد: متخلفین از فرصت تاریکی شب استفاده کرده و یکی از جنگلبانان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سپس متواری شدند.

قربانی، با بیان اینکه جنگلبان مذکور از ناحیه دست دچار شکستگی شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه حال عمومی وی خوب بوده و در بیمارستان بستری است.

وی از تحت تعقیب قرار گرفتن قاچاقچیان مذکور که احتمالا بومی و سابقه دار هستند توسط نیروی انتظامی خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه با حضور به موقع جنگلبانان و نیروی انتظامی خودرو و اره موتوری و چوب آلات قطع شده توسط قاچاقچیان که از نوع توسکا و به حجم دو مترمکعب بوده، کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، همچنین از زخمی شدن یکی از قرقبانان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیاهکل خبر داد و عنوان کرد: روز گذشته به دنبال گزارش مردمی مبنی بر تصرف اراضی ملی در سیاهکل، اقدام به اعزام نیروهای یگان حفاظت اداره کل به همراه پرسنل اداره شهرستان به منطقه جهت بررسی عرصه مذکور کردیم.

قربانی، با اشاره به درگیری فرد متصرف با نیروی قرقبان و ضرب و شتم وی، متذکر شد: این قرقبان به صورت سرپایی معالجه و ترخیص شد و حال عمومی وی مساعد است، اما تلاش نیروی انتظامی برای دستگیری فرد ضارب ادامه دارد.

وی حفاظت از اراضی ملی و جنگل ها را نیازمند امکانات کافی و تجهیزات به روز دانست و اضافه کرد: به سودجویان هشدار می دهیم که جنگلبانان شبانه روزی پای کار حفاظت از انفال هستند و قطعا عرصه را برای قاچاقچیان و متصرفان تنگ خواهند کرد.

میرحامد اختری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از دو جنگلبان مجروح عیادت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =