عملیات پیاده سازی و اجرای سامانه سرمایه گذاری و همزمان توسعه سامانه صنعت در منطقه آزاد انزلی آغاز شد

0 8

در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک، عملیات پیاده سازی و اجرای دو سامانه سرمایه‌گذاری با هدف الکترونیکی نمودن کل فرایند سرمایه گذاری و همزمان توسعه سامانه صنعت به منظور امکان صدور قبض انبار محصولات تولیدی منطقه مبتنی بر گواهی تولید صادره منطقه آزاد انزلی در جهت ارائه خدمات سریعتر و‌ مناسبتر به فعالان اقتصادی و کاهش بروکراسی اداری و افزایش شفافیت و امکان تبادل اطلاعات با سامانه های دیگر دستگاههای همکار در سلسله جلساتی با حضور مهندس اکبری مقدم رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان، معاون و مدیران حوزه معاونت اقتصادی سازمان و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و همچنین مدیران فناوری اطلاعات سازمان و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد آغاز گردید. 

عصر کاسپین/ در این برنامه که طی سه روز گذشته در منطقه دنبال گردید در خصوص چگونگی به کارگیری و توسعه سامانه حوزه صنعت در ارتباط با صدور قبض انبار برای محصولات تولیدی و نحوه ارتباط آن با سامانه امور گمرکی با حضور پیمانکاران سامانه های مرتبط و نمایندگان بخش خصوصی تبادل نظر شد، به گونه ای که تولید کنندگان حوزه منطقه آزاد انزلی بتوانند با سرعت بیشتری نسبت به انجام اظهارنامه خود و دریافت خدمات از منطقه آزاد انزلی اقدام کنند.

با فعالسازی کامل این سامانه امکان معامله قبض انبار محصولات تولیدی برای تجار و صاحبان کالا که نسبت به ترخیص محصولات منطقه اقدام می کنند نیز فراهم خواهد شد و از طرفی دیگر با یکپارچه سازی سامانه های صنعت و تجارت و امور گمرکی ضمن ارائه خدمات بهتر به فعالین اقتصادی، امکان تجمیع، احصاء و تبادل اطلاعات محصولات تولیدی منطقه به طور کامل فراهم خواهد شد.

بنابراین گزارش عملیات پیاده سازی سامانه دیگری نیز تحت عنوان سامانه سرمایه گذاری همزمان با این برنامه آغاز گردید. در این سامانه جدید که پیش بینی می گردد طی دو ماه آینده به مرحله بهره برداری آزمایشی برسد کل فرایند سرمایه گذاری از مراحل آغازین تا انتها یعنی از مرحله ارائه درخواست سپس بررسی، ارجاعات تخصصی ، جانمایی، تصویب، انعقاد قرارداد و دریافت مجوزهای شروع فعالیت ساخت و ساز و نهایتاً بهره برداری و امثالهم به صورت چرخه گام های الکترونیکی احصاء و پیاده سازی خواهد شد و برای هریک از مراحل زمان معینی تعیین می شود به گونه ای که سرمایه گذاران امکان مشاهده و رصد درخواست خود را در سامانه دارا خواهند بود.

یکی دیگر از ویژگی های این سامانه امکان دسترسی همگان به فرصت های سرمایه گذاری منطقه و ایجاد شفافیت در عملکرد ها و کارکردهای مرتبط خواهد بود.

گفتنی است سیاست توسعه و به کارگیری حداکثری از سامانه های دولت و تجارت الکترونیک از مهمترین رویکردهای سازمان منطقه آزاد انزلی بوده که طی یکسال اخیر با شتاب بیشتری در منطقه آزاد انزلی دنبال شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − دو =