لزوم برخورداری شهر رشت از ورودی زیبا و در خور شأن / – حمایت از سپیدرود ، یکی از ریشه‌دارترین و قدیمی‌ترین باشگاه های کشور

0 13

سی و یکمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، عصر روز یکشنبه یکم خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور اعضای شورا، مشاورین کمیسیون‌ و مدیران شهرداری به صورت مشترک با کمیسیونهای ترافیک، فرهنگی، توسعه پایدار و بودجه برگزار شد.

عصر کاسپین/ در این جلسه سید حسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در خصوص طرح پیشنهادی ورودی شهر رشت اظهار کرد: طرح پیشنهادی برگرفته از سبک معماری ساختمانهای میدان مرکزی شهر است و اگرچه برای نمونه عمارت تاریخی شهرداری رشت نسبت به جامعه خود در زمان احداث بنایی مدرن بود اما به مرور و طی سالها این ساختمان نقش هویتی پیدا کرد و امروز شهر رشت را با چنین نمادی در سراسر ایران می‌شناسند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت اذعان داشت: عمارت تاریخی شهرداری رشت و میدان مرکزی رشت در دهه های اخیر مرکز رویدادهای مذهبی و ملی بوده است و اعزام رزمندگان به جبهه های هشت سال دفاع مقدس و تشییع شهیدان سرافراز در این مکان صورت گرفته است.

سید حسین رضویان افزود: طرح پیشنهادی برای ورودی شهر رشت در وحدت و اینتگریتی با معماری ساختمانهای میدان اصلی شهر با نظارت سازمان سیما و منظر طراحی شده و امیدوارم با جدیت در اجرای پروژه و پس از ساخت، شهر رشت از ورودی زیبا و در خور شان برخوردار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تعیین محل اجرای این پروژه گفت: از مصوبات جلسه امروز این است که معاونتهای شهرسازی و معماری و حمل و نقل و امور زیربنایی طی تصمیمی مشترک تا روز یکشنبه آینده سه نقطه پیشنهادیِ کارشناسی شده را جهت استقرار سردرب ورودی در جاده تهران به شورا پیشنهاد نمایند. همچنین به منظور همپوشانی پروژه های تکمیلی و مدیریت زمان، به موازات سازمان سیما و منظر طرح کاشت درختان مسیر ورودی را ظرف دو هفته آینده به شورا ارائه و منطقه پنج شهرداری نیز گزارش اقدامات در خصوص بهسازی مسیر ورودی شهر، احداث جداول با در نظر گرفتن ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری را اعلام نماید.

رئیس کمیسیون بهداشت شورا در بخش پایانی صحبتهایش و در ارتباط با لایحه مطروحه کمک مالی به باشگاه سپیدرود رشت بیان داشت: باشگاه فرهنگی – ورزشی سپیدرود رشت از ریشه دارترین و قدیمی ترین باشگاههای کشور است و با توجه به محبوبیتی که این مجموعه در دل همشهریان دارد و نقش سازنده ای که موفقیتهایش در ایجاد نشاط عمومی و شادکامی جوانان ایفا می‌کند با لایحه کمک به این باشگاه محبوب موافق می باشم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =