اجرای طرح امدادساحلی هلال‌احمر در ۲۷۰ کیلومتر از نوار ساحلی گیلان

0 18

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: یکی از بزرگترین و گسترده‌ترین عملیات امداد و نجات در کشور، اجرای طرح امدادونجات ساحلی در ایام تابستان است که با مدیریت جمعیت هلال‌احمر استان در قالب کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی در ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی گیلان اجرا می شود.

عصر کاسپین/ اسدالله عباسی استاندار گیلان در آیین افتتاح طرح های دریای کاسپین در تالش گفت: امسال با توجه به شرایط سواحل آزاد شده، اجرای طرح های دریا بسیج تمامی دستگاه ها، برنامه ریزی و نظارت ویژه را می طلبد.

استاندار گیلان با اشاره به اضافه شدن سواحل در سال جاری، گفت: باید کارهای زیادی در طرح های دریا اجرا می شد که مستلزم اعتبار لازم ملی است و تمامی برنامه ها نیز نیازمند تامین اعتبار و امکانات لازم است.

نماینده عالی دولت در گیلان از مردم گیلان به عنوان میزبان گردشگران خواست تا به عنوان یک ناجی عمل کرده و به مسافران اطلاع رسانی لازم برای استفاده از سواحل امن را انجام دهند.

استاندار گیلان به نقش رسانه ها در آموزش و فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به حجم بالای حضور گردشگر در استان و از سوی دیگر آزاد سازی سواحل به کمک دستگاه ها در اجرای طرح های دریا آمده تا شاهد کاهش غریق در استان باشیم.

عباسی افزود: امسال در طرح های دریای کاسپین جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه ها هم به نوعی برای ارائه خدمات به مردم و مسافران در سواحل آماده هستند.

استاندار گیلان با اظهار این که ارائه خدمات دو وجهی است گفت: وجه زیرساختی و عمرانی آن با تولیت سازمان همیاری شهرداری ها و وجه دیگر آن طرح های فرهنگی و اجتماعی با مسئولیت معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان است.

در ادامه این آیین، سیاوش غلامی مدیرعامل هلال احمر گیلان اظهار کرد: یکی از بزرگترین و گسترده ترین عملیات امداد و نجات در کشور، اجرای طرح امدادونجات ساحلی در ایام تابستان است که با مدیریت جمعیت هلال احمر استان در قالب کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی در ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی گیلان اجرا می شود.

غلامی افزود: جمعیت هلال احمر استان گیلان امسال نیز همانند سال گذشته با تمام توان عملیاتی و امدادی در اجرای این طرح حضوری فعال و محوری دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با تاکید بر پایش روزانه فرآیند اجرایی این طرح، کاهش حداکثری خسارات و تلفات ناشی از غرق شدن هموطنان در دریا را هدف نهایی طرح مزبور دانست و گفت: آرزوی قلبی ما به صفر رساندن شمار غریق در سواحل گیلان است.

غلامی همچنین به همه مسافرین و گردشگران ساحلی توصیه کرد هشدارهای نجاتگران هلال احمر و ناجیان غریق مستقر در ساحل را جدی بگیرند و از شنا در نقاط پرخطر اجتناب نمایند.

شایان ذکر است؛ این مراسم با اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و مانور امدادی تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان گیلان همراه بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + هفت =