استفاده از ظرفیت بانوان در تقویت و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب/ لزوم توانمندسازی زنان در حوزه‌های گوناگون اجتماعی

0 8

فرماندار رشت با اشاره به این مطلب که دشمنان با نشانه روی بنیان خانواده، قصد ضربه زدن از درون به جمهوری اسلامی را دارند، اظهار داشت: می توان با استفاده و حمایت از ظرفیت بانوان در تقویت و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، گام های موثری در مقابله با نیات پلید دشمنان در به استحاله کشاندن باورهای دینی مردم برداشت.

 

 عصر کاسپین/ دکتر امام پناهی در دیدار با مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری صورت پذیرفت، با اشاره به نقش امیدآفرین بانوان در جامعه و تربیت نسل آینده ساز کشور، اظهار داشت: اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی محله محور عفاف و حجاب و همچنین استفاده از ظرفیت بانوان مورد وثوق و مومنه محلات می تواند نقش موثری در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.

 

 فرماندار رشت با بیان این مطلب که دشمنان انقلاب با ناامیدی از دسایس و ترفند های گوناگون در به زانو درآوردن انقلاب اسلامی، با تغییر رویه سعی در تغییر سبک زندگی، قبح زدایی از ناهنجاری‌ها، عادی سازی منکرات و ضربه زدن به از درون به نظام دارند، گفت: ضروری است تا با حمایت از کنش های فرهنگی و الگوبرداری از تجربه های موفق، در گسترش فرهنگ حجاب و استحکام بنیاد خانواده گامهای موثری برداشته شود.

 

 وی با یادآوری استقبال بالای بانوان و اقشار مختلف مردم از برگزاری همایش دختران انقلاب در پیاده راه فرهنگی رشت، خاطرنشان کرد: با توجه به میزبانی رشت از خیل عظیم گردشگران و هموطنان در ایام تابستان، می توان با اجرای برنامه های فرهنگی از این فرصت برای انتقال پیام حجاب و عفاف به اقصی نقاط کشور استفاده نمود.

 

 فرماندار رشت با تاکید بر این مطلب که لازمه برخورداری از جامعه سالم، داشتن خانواده سالم و پایبند به شعائر اسلامی است، گفت: خانواده مقدس ترین نهاد در دین مبین اسلام بوده و ضروری است تا دستگاه‌های متولی با تشویق به ازدواج آسان و حمایت از تشکیل خانواده، زمینه های حرکت جامعه به سوی الگوی صرفاً مادی غرب را از میان بردارند. 

 

امام پناهی با تاکید بر سیاست دولت سیزدهم در توانمندسازی زنان جامعه در حوزه های گوناگون و بر عهده گرفتن نقش موثر در اجتماع، خاطرنشان کرد: با حمایت دستگاه های دولتی مانند کمیته امداد، اداره تعاون و سازمان فنی و حرفه ای از مشاغل خانگی و فراهم آوردن بستر اشتغال زنان سرپرست خانوار، زمینه حضور پررنگ بانوان در اقتصاد خانواده فراهم خواهد گردید.

 

 اختری مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور نیز در این دیدار حمایت از فعالیت‌های فرهنگی گروه‌های مردمی در گسترش فرهنگ و حجاب را مهم ارزیابی و گفت: فراهم آوردن فضای امن برای حضور زنان در نقاط گردشگری، سواحل، پارک ها و سطح شهر می‌تواند کمک مناسبی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

 

 وی برپایی نمایشگاه‌هایی با موضوعیت حجاب ، شناسایی و به کارگیری گروه‌های جهادی فعال و استفاده بیشتر از نظرات تشکل‌های دغدغه‌مند حوزه حجاب و عفاف در تبیین اهمیت حجاب برتر را از جمله راهکارهای موثر در این عرصه برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =